Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mye tekstinnhold

webfyr

Medlem
Hei,

Leste tråden om nyttige tips innen SEO og der kom det frem på et vis at det ikke bare er densitet, altså hvor tett det er mellom samme nøkkelord, som betyr noe. Det er litt interessant, fordi jeg har brukt et par SEO verktøy som hele tiden kommer med anbefaling om å gjenta det samme nøkkelordet flere ganger og bruke det innen <h1>, <h2> osv. Så det kan være fordel å bruke synonymer og realterte ord til nøkkelordet fremfor å gjenta det? Og dermed få høyere ranking på det nøkkelordet fordi det blir mer naturlig. Eller er det bare for å fange opp de som faktisk ikke bruker det mest populære nøkkelordet?

Syns det er litt interessant, for på ene nøkkelordet innen markedet vi opererer i, så koster det gjerne opp mot 40 kr per klikk på adwords og mye av nettstedet fokuserer på å fange opp dette naturlig ved søk. Når jeg har kjøpt klikk, så har det gjerne resultert i en haug med klikk fra samme IP og ser også at vi har fått kreditert en haug, så tror kanskje at det er noen som ønsker å sabotere litt også. Nå er vi på førstesiden på Google på ønsket søkeord, det hjelper heldigvis.

Har skrevet mye om produktet vi selger, men dette gjør også at tettheten på nøkkelord på et vis går ned - det føles unaturlig å gjenta ordet gang på gang i en lengre artikkel. Mens det på konkurrenters nettside kanskje står en side med kun noen få opplysninger om et produkt og nøkkelord gjentatt noen ganger, så får det nøkkelordet høy verdi, bare fordi de har så lite tekst. Men er det rett at de da også får høyere rangering med tynt innhold? Ved sammenligning med andre, så er det gjerne flere tusen ord som skiller oss.
 

Steve Cash

Medlem
Jeg har ikke noe svar, men kan du være så snill å linke til tråden med nytige tips du referer til? (Og beklager at jeg hijacket tråden din.)
 

zapotek

Medlem
Har skrevet mye om produktet vi selger, men dette gjør også at tettheten på nøkkelord på et vis går ned - det føles unaturlig å gjenta ordet gang på gang i en lengre artikkel. Mens det på konkurrenters nettside kanskje står en side med kun noen få opplysninger om et produkt og nøkkelord gjentatt noen ganger, så får det nøkkelordet høy verdi, bare fordi de har så lite tekst. Men er det rett at de da også får høyere rangering med tynt innhold? Ved sammenligning med andre, så er det gjerne flere tusen ord som skiller oss.

Kort fortalt, så tror jeg det er helt andre grunner til at konkurrenten utrankere dere. Sannsynligvis flere lenker, at artiklene er eldre enn deres (kanskje var de de første som skrev om emnet) eller / og et domene med høyere autoritet.

NEI det er ingen fordeler med tynt innhold.
 
Topp