Når er det verdt å fornye designet i nettbutikken?

En tråd i 'Webdesign / Grafisk design' startet av Mokkanikka, 23 Feb 2017.

  1. Mokkanikka

    Mokkanikka New Member

    Innlegg:
    1
    Hei!
    Opprettet min lille nettbutikk www.mokkanikka.no for et år siden og føler meg enda fersk i gamet.
    Bruker en ferdig mal fra Mystore og teller på knappene om det er på tide å oppdatere designet (ny mal).
    Butikken fungerer greit idag, men et nytt design (mal) er selvsagt mer oppdatert mtp funksjonalitet og fleksible innstillinger. Hva tenker dere: bør jeg legge penger i ny mal nå, eller heller fokusere på å markedsføre/vokse først... ?

    Målgruppen er kvinner mellom 30-60 år som gjerne er samfunnsbevisste / opptatt av de etiske sidene ved handel.

    Setter pris på tilbakemeldinger, råd og tips.

    Med vennlig hilsen
    Ann-Monica
     
    Sist redigert: 23 Feb 2017
  2. HelgeSverre

    HelgeSverre Member

    Innlegg:
    45
    Eg har sett mye værre nettbutikker enn denne, det er ikke noe som er fullstendig galt med denne siden, hvis du skal kaste penger på noe ville eg sikkert forenklet logoen en smule.

    Kansje endre farger på knapper og menytekster til å matche brandet og logen din slik at helintrykket på siden blir bedre, når fargevalg er konsistent og matcher igjennom hele siden ser ting proft ut.

    Annet enn det tror eg du har mer igjen for å fokusere på markedsføring inntil videre


    Hvis dette er noe du ikkje er helt stødig på, så jobber eg for et webbyrå her i Bergen som driver med digital synlighet, utvikling og markedsføring, samt sitter vi i samme lokaler som Brandity og Kalibrert, som er spesialister på branding og markedsføringstrategi osv

    Vi kan sikkert være behjelpelig hvis man ønsker å få hjelp til det.

    Bare å sende meg PM eller ring oss på tlf 55 699 399 :)
     
  3. Naturmedisinsentralen A/S

    Naturmedisinsentralen A/S New Member

    Innlegg:
    13
    Hvis butikken fungerer bra idag, med tanke på omsetning, så ville jeg være forsiktig med å endre på noe.

    Snakk med målgruppen din, er det noe de synes mangler, noe de synes er vanskelig?

    Hvis det er det, så foreslår du eller de noen endringer – og så tar du det der i fra. Ikke gjør store endringer som gjør at kundene dine ikke kjenner seg igjen.

    Det finnes mange gratis maler på nettet hvis du leter litt.

    Jeg anbefaler å ikke endre noe bare for endringens skyld.
     

Del denne siden