Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Navn på nettside??

hvaer

Medlem
Jeg er i en prosess om å starte en nytt nettside. Den skal ta for seg digital markedsføring, med spesiell vekt på SEO/SEM, men også på sikt andre elementer innen digital markedsføring, og har gått fullstendig i stå for hva den skal hete. Det eneste jeg er sikker på er at jeg ikke skal ha noen EMD, men heller gå for ett navn som kan bli en merkevare.

Jeg vurderte en stund ecru, men ikke tilgjengelig på sosiale medier, så da ga jeg blaffen. 530.no har også vært vurdert, siden dette er kalkulatorspråk for SEO, men ettersom siden på sikt skal omhandle mer, så ble det borte også.

Og ja, jeg vet at dette er en tøff nisje, men det er ikke grunnet trafikk jeg lager siden. Om jeg skulle tjene noen kroner, så blir det en ren bonus.

Krav at det skal klinge bra, ha .no domene, lett å huske samt tilgjengelig på facebook og twitter.

Noen som har en ide eller to så jeg får i gang mølla i hue igjen? (Har du ett domene som kan fungere til dette, så kan det også være interessant, hvis det ikke koster skjorta)
 

hvaer

Medlem
Jepp, det var en god ide med PM for slikt. For de som er interessert, har jeg funnet at digi.nu er ledig, men for egen del, så blir likheten med digi.no for drøy.
 

hvaer

Medlem
Takk for forslag. Jeg har funnet ut navn, men ettersom det ikke er registrert over alt enda, så er det foreløpig hemmelig. Men, det kommer garantert i signaturen min etterhvert...
 

hvaer

Medlem
Da er registreringene fullført, og navnet ble "Semologi". Det er ett sammensatt ord av SEM og ologi. -Ologi er som kjent læren om, og SEM betyr "Search engine marketing", så ergo betyr navnet "læren om søkemotormarkedsføring". Nå kommer det nok på sikt til å dekke noe mer enn informasjon om søkemotorer, men nå kan jeg ihvertfall bare sette i gang med å produsere siden.

Målet mitt med siden er at det skal bli den største, og beste siden om digital markedsføring i Norge. Utfra researchen jeg har gjort, så vil jeg kunne nå rundt 5000 eksakte søk i måneden, selv om 3000 av søkene nok er av de særdeles tøffe å nå. Her er ikke long tails regnet med.
 
Topp