Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk for dummies

tulling99

Medlem
Ta høyde for retur. Særlig hvis det ikke er god kvalitet kan du få mye i retur.

Ja, denne angreretten er kjipe greier...

Hvordan gjør man det i forhold til shipping fra leverandøren i [sett inn random lavkostland i østen] og til Norge? Noen som har erfaringer rundt dette?
 

HPF

Medlem
Ja, denne angreretten er kjipe greier...
Ja, for selger er normalt det. Men det er også en medvirkende grunn til at folk tør å kjøpe på nett.

I tillegg til angrerett må du også, medmindre det er et hit&run firma du setter opp, forholde deg til det som i praksis er 5 års reklamasjonsrett (forbrukerkjøpsloven). For reklamasjon må du betale alle kostnader og der kan det vel fort bli et par hundrelapper i frakt hver vei.

Ser allerede ut til å være et bra utvalg til rimlige priser
Barnesykler 2-8 år - www.xxl.no
så spørsmålet blir da, hvorfor skal jeg kjøpe fra deg?

Det er inget problem å bestille fra Kina, det er millioner av mennesker der som veldig gjerne vi selge til deg. Utfordringene er å skille klinten fra hveten (og det er veldig veldig mye klinte) og ikke minst ha de rette salgskanalene for varene når du får dem hjem.

Hvordan gjør man det i forhold til shipping fra leverandøren i [sett inn random lavkostland i østen] og til Norge? Noen som har erfaringer rundt dette?

Du ber om leveringsbetingelser fritt levert til havnen du skal skipe fra. GreenCarrier er greie å bruke, all-in prisen for en 20' container er vel nærmere 20.000, opp fra 11-12.000 under finanskrisen da selve fraktbiten var helt nede i 3000 i perioder.
 
Hvis du ikke bestiller store partiene, kan du også få sendt gods rimelig som samlast på container, da via båt som tar fra 20-30 dager normalt sett. Selvfølgelig husker jeg ikke firmanavnet jeg snakket med sist, men søk der ute og forhør deg litt :)

Du bør også sjekke litt rundt leverandørene, for det er faktisk en god del banditter i østen. Var flere som handlet fra firmaet ******* (sensurert av meg) med kjempebillige merkeprodukter fra lg, samsung, nokia etc. Flere handlet for ganske mange tusen, og betalte. Men ... varene har ingen sett noe til, og pengene er vandret til de evige bankmarker :)

Driver med import selv, og har lært på den harde måten. Det skal også sies at det er banditter inorge også, så du bør sikre den økonomiske biten for deg, og gjerne ta i bruk eksempelvis klara som jeg har hørt en del godt om ... Uten egne erfaringer riktignok.
 

tulling99

Medlem
Hvis du ikke bestiller store partiene, kan du også få sendt gods rimelig som samlast på container, da via båt som tar fra 20-30 dager normalt sett. Selvfølgelig husker jeg ikke firmanavnet jeg snakket med sist, men søk der ute og forhør deg litt :)

Du bør også sjekke litt rundt leverandørene, for det er faktisk en god del banditter i østen. Var flere som handlet fra firmaet ******* (sensurert av meg) med kjempebillige merkeprodukter fra lg, samsung, nokia etc. Flere handlet for ganske mange tusen, og betalte. Men ... varene har ingen sett noe til, og pengene er vandret til de evige bankmarker :)

Driver med import selv, og har lært på den harde måten. Det skal også sies at det er banditter inorge også, så du bør sikre den økonomiske biten for deg, og gjerne ta i bruk eksempelvis klara som jeg har hørt en del godt om ... Uten egne erfaringer riktignok.

Hva hvis jeg vil ha paller fra forskjellige fabrikker i kina. Hvordan mekker jeg så dette havner på samme container? Er det noe lager i kina som kan mellomlagre og vente på signal til å sende alt samlet på en samlast til Norge? Antar at dette må være slikt transportfirmaene hjelper til med..
 

picxx

Well-Known Member
Til bluebell, og forsøvrig alle andre:

Tilbyr dere full open source filer, til nedlasting, for bruker, eller er det hele kun virtuelt?
Å bruke timer, uker og måneder på å bygge en butikk som ikke er overførbar må jo være et mareritt.
 

JKnutsen

New Member
Det er open-source løsning vi bruker, ja, bare at vi har implementert den med f.eks BBS Netaxept og DIBS. Samt har vi også en Posten frakt modul som beregner frakt via serverene til Posten og Bring etter størrelse og vekt til produktet. Dersom våre kunder vil ha filene eller MySQL database filene, får de dette.
 

picxx

Well-Known Member
Det er open-source løsning vi bruker, ja, bare at vi har implementert den med f.eks BBS Netaxept og DIBS. Samt har vi også en Posten frakt modul som beregner frakt via serverene til Posten og Bring etter størrelse og vekt til produktet. Dersom våre kunder vil ha filene eller MySQL database filene, får de dette.

Helt uten kostander?

Det var da faktisk et meget bra tilbud.
Hvilken plattform er det dere bruker?
 

JKnutsen

New Member
Helt uten kostander?

Det var da faktisk et meget bra tilbud.
Hvilken plattform er det dere bruker?

Jepp, uten kostnader. Ikke da hvis kunden vil dette hver uke, da kan dette fort bli litt arbeid ;) Vi tar backup selv regelmessig, just in case.

Hva mener du med platform? Sånn som Linux osv.?
 

JKnutsen

New Member
Vi bruker som Opencart 1.4.8B til dette, men dersom kunden vil la oss si ha Magento, går dette an. Hvis det ikke er noe norsk språkpakke kan vi oversette dette, men da krever vi en liten sum, siden dette tar litt tid. Men Opencart er veldig fin den, den er også den letteste å bruke, for våre kunder.

Håper du skjønner hva jeg mener, er trøtt :p
 
Topp