Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk - Selge til Svenske/Danske kunder - Fortolling

nilsga

Medlem
Vurderer å også rette nettbutikken min mot det svenske og danske markedet, og har lyst til å gjøre dette så "sømløst" som mulig for kundene. Har lagt merke til at når jeg handler fra en del nettbutikker i utlandet så kan jeg kjøpe inkludert norsk moms og dermed unngå den vanlige import-rutinen med fortolling etc. Antar da at varene på en eller annen måte blir forhånds-fortollet av selger. Noen som vet hordan dette faktisk håndteres, og om det er mulig å gjøre dette selv også når man selger til andre land?
 

HPF

Medlem
Vurderer å også rette nettbutikken min mot det svenske og danske markedet, og har lyst til å gjøre dette så "sømløst" som mulig for kundene.
Jeg vet ikke hva du selger, men magefølelsen min er at du skal ha et veldig spesiellt produkt om du skal lykkes med det. Selger du vanlige konkurranseutsatte produkter så er sjansen stor for at posten sine priser effektivt dreper konkurransefortrinn du har pga gode innkjøpspriser.

Har lagt merke til at når jeg handler fra en del nettbutikker i utlandet så kan jeg kjøpe inkludert norsk moms og dermed unngå den vanlige import-rutinen med fortolling etc.
Ja, jeg har lagt merke til at for noen produkter som annonseres på Amazon og sendes med DHL så krever DHL inn momsen for staten. En utenlandsk konkurrent av meg bruker UPS og UPS gjør det samme.

Antar da at varene på en eller annen måte blir forhånds-fortollet av selger. Noen som vet hordan dette faktisk håndteres, og om det er mulig å gjøre dette selv også når man selger til andre land?
DHL i Norge er svindyre. Er ikke imponert over prisen til TNT heller. Mulig UPS kan være bedre. Du får begynne med posten.
 
Topp