Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk til Paypal

Nordino

Medlem
Som tidligere nevnt her på forumet så driver jeg en fotballnettside. Jeg har importert en del produkter som jeg ønsker å selge i en webshop. Jeg bruker WordPress og har nettopp registrert meg som business-bruker på Paypal ettersom gebyrene deres er lavere enn konkurrentenes (3,4% + 2,8 NOK per transaksjon).

Jeg hadde tenkt å bruke e-commerce, som er en genial WordPress-plugin som ser ut til å ha det meste. Den kan også integreres med PayPal. Problemet er at dette programmet gjør at WordPress slutter å virke på enkelte punkt. For eksempel får jeg bare blanke sider når jeg prøver å lage en ny side (pages), eller når jeg sjekker medlemslista når e-commerce er aktivert. Ellers fungerer det meste som det skal. Postet et innlegg på det offisielle WP-forumet, men der var det ingen hjelp å få. Tror faktisk det er det minst hjelpsommet forumet jeg noen gang har vært borti :confused:

I tillegg er det litt problematisk for meg å bruke e-commerce ettersom vi selger medlemskap og bare aksepterte medlemmer kan få tilgang til medlemsblader, konkurranser osv. I en shop må alle brukerne være medlemmer for å kunne kjøpe noe, og det vil føre til at alle får adgang til det private innholdet.

Jeg har sett litt på diverse nettbutikker, men alle skal naturligvis ha sin del av kaka, med prosenter eller månedlige avgifter.

Tips til hva jeg kan gjøre? Kriteriene er at webshopen er billigst mulig, har norsk språk (eller kan manuelt oversettes til norsk språk) og er enkel å konfigurere.

Setter som vanlig stor pris på eksperthjelpen her inne på WF!
 

Magento i Norge

New Member
Magento Nettbutikk kan være løsningen her.

Hei,
Magento har PayPal integrert som en del av grunnoppsettet når det installeres.

Hvis jeg forstår deg riktig så må alle som skal komme inn på din side logge seg på, det er en gratis extention for dette her Du kan jo se om det var noe slikt du så for deg. Hvis du ønsker at alle skal se produktene dine så kan du også bruke rabattkode for alle som er medlem hos deg, dette er også en standard funksjon i Magento.

Vi setter opp magento nettbutikk med norsk oppsett for kr. 89,- pr. mnd.
Jobber også med å få opp en autoscript av magento installasjon på vår server, men den vil ikke være ferdig før i begynnelsen av 2011.

Lykke til!!
 
Sist redigert av en moderator:

Nordino

Medlem
Jeg søkte på Magento, men fikk bare opp alternativer som billigst koster 499,- per mnd i tillegg til en syk oppstartsavgift på 2500,-, noe som er altfor høyt og risikabelt for min lille bedrift.

Hva mener du med 89,- i mnd? Har dere noen hjemmeside?
 

picxx

Well-Known Member
Er det snakk om ganske få produkter og ganske lav omsetning kan vel det beste rett og slett være å bare lage en wordpress side hvor du bruker genererte "pay now" knapper fra paypal? Har du en PP businesskonto kan kundene betale med kredittkort og ønsker de å betale med nettbank kan du sette opp et bestillingsskjema de kan sende inn til deg.

Ikke akkurat helt det jeg mener i eksemplet, men teknisk akkurat det samme:
Yashica EZ F521
 

Nordino

Medlem
Problemet er vel at jeg da ikke kan selge flere produkter i samme ordre? Tror man må ha et "handlekurv-program" for dette.
 

n0stra

Medlem
Bruker magento selv og det vil mer enn oppfylle de krav du stiller. Vit dog at det er utrolig mange webhoteller som ikke kan sakene sine og hvor magento derfor vil oppleves som treigt. Viktig å få testet før man evt prøver.

Selv betaler vi rundt 120 kroner i måneden for vår hosting hos noen som virkelig kan magento med fokus på deres ecommerceløsning.

Muligens overkill i forhold til hva du er ute etter, men om du trenger hjelp eller har noen spørsmål er det bare å fyre ivei. Startet selv på scratch for 1 år siden :)
 

picxx

Well-Known Member
Vel, uavhengig av all denne magentoskryten vil jeg si at skal man selv sette opp butikk fra grunnen av er ikke magento det første man velger.
Personlig ville jeg valgt oscommerce, zencart, cubecart, prestashop, shopperpress og paypals cartløsning før magento om jeg ikke hadde all verdens med budsjett.

Hadde jeg derimot hatt et budsjett ville jeg kontaktet Magento nettbutikk løsninger fra Trollweb Solutions AS som såhvidt jeg vet var de første, og rimelig sikkert også de beste innen magento i norge.
 

Magento i Norge

New Member
Magento hosting til kr. 89,- pr mnd

Hei,
Vi har Magento hosting (hotell) til kr. 89,- pr. mnd.
Da setter vi opp en standard magento nettbutikk med norsk oppsett.

Klikk her for å komme til siden: Magento nettbutikk
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Enkel løsning til trådstarter: Du skriver at pluginet gjør at du får problem med andre ting i Wordpress når du bruker det (altså resten av siden). Det du bør gjøre er å lage en hel Wordpressinstallasjon til, som du kun bruker til nettbutikkdelen (f.eks. på et subdomene eller en underkatalog). Da burde ting fungere.
 
Topp