Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikkløsning koblet opp mot regnskapsprogram

svarstad

Medlem
nettbutikk og regnskap

Hei, jeg har nettbutikk hos mystore (oscommerce) og kobler det opp mot e-conomic regnskapsprogram. Da må jeg bare legge inn faktura fra leverandørene manuelt men alt salg blir overført kun med et par musetrykk. har brukt denne løsningen fra januar og er meget fornøyd så langt.
 

Smbinfo

Medlem
Advarsel, jeg har ikke full oversikt, men har jobbet mye med Uni Økonomi integrasjoner. Derfor er naturligvis denne posten farget av det:)

Uni Økonomi kan kobles opp mot open source løsninger som magento og drupal, i tillegg til Mosoft, digitroll og Keyteq.

Drupal (ubercart tror jeg, evt commerce) har også en kobling opp mot trippletex.

Det er stor forskjell på forskjellige regnskapsintegrasjoner. Skal du drive noen størrelse på det vil det være å foretrekke og ha mest så mulig styring fra regnskapsprogrammet (dette pga styring av innpris, lager, betalingsmetode osv).

Enda viktigere blir det om du faktisk har en fysisk butikk eller lignende i tillegg.

Kontakt meg på f alfrakrøll gereng.com om du skulle ønske å integrere Uni Økonomi med Drupal eller noen av de andre nettbutikkløsningene.
 

AlexanderK

New Member
Først vil jeg avklare at jeg jobber i et firma som leverer nettbutikkløsninger med Magento som plattform (Fra Nett). Jeg har ingen intensjon om å selge, ei heller å skjule dette i forumet.

Hei Anders,

Magento er et slikt alternativ som kan kobles mot Tripletex sitt økonomisystem. Integrasjonen fungerer slik: Du behandler ordren i nettbutikken, sender varen til kunde og deretter blir det opprettet et automatisk bilag i Tripletex. Dette skjer automatisk. Tripletex "teller ned" hver gang det blir gjort et salg. Tripletex er nettbasert, som Magento, og enkelt i bruk.*

Jeg har også sett integrasjon mellom Magento og Mamut, men dette fungerte dårlig. Jeg bruker Tripletex som økonomisystem selv, og synes det er både effektivt og enkelt i bruk.

Når du jakter etter "den rette" løsningen, husk at du sannsynligvis vil trenge support og oppfølging på dette systemet over lengre tid. Spør de ulike leverandørene hvordan deres kundeservice fungerer, responstid, helpdesk og eventuelle planer for videoopplæring (youtube). Dette er ting som du vil sette stor pris på når du begynner å bruke nettbutikken og økonomisystemet fremover. Det hjelper lite med et system som fungerer hvis supporten er dårlig :)

Hvis du skal starte nettbutikk er det også lurt å tenke gjennom hvordan du vil føre regnskapet. Velger du et online system som Tripletex er det kjekt å knytte seg opp mot et regnskapsbyrå som forhandler dette. Da har du alltid noen å ringe til hvis du trenger noen kjappe tips og råd.

Skal du ha alt i en pakke er Mamut sin nettbutikkløsning et alternativ. Deres økonomisystem er solid, og du kan starte nettbutikk med et begrenset budsjett.

Lykke til videre!
 

Britta

stoffdronning
Skal du ha alt i en pakke er Mamut sin nettbutikkløsning et alternativ.

Et dårlig.
Det er mange små hobbybedrifter/stoffbutikker som driver ved siden av fysisk butikk Mamuts nettbutikkløsning.

Og jeg personlig synes at dette er den verste nettbutikkløsningen som finnes, der alt ser bare dødskjedelig ut og uten personlig preg (untenom at det er et helvete å finne spesielle ting du som kunde ønsker å ha) siden alle mamutbutikker er like i design.

Dårlige eksempler f.eks.:
[myQuilt AS]
[QuilTe'n]
[Ellens butikk]

Hilsen, Britta
 

HPF

Medlem
Det er stor forskjell på forskjellige regnskapsintegrasjoner.
Jepp. Manuell import/eksport av flate filer er ikke hva jeg vil kalle integrasjon, men det er i enkelte tilfelle det du får.
Skal du drive noen størrelse på det vil det være å foretrekke og ha mest så mulig styring fra regnskapsprogrammet (dette pga styring av innpris, lager, betalingsmetode osv).
Enig, la det være "sentralen" for alt som går inn og ut så gjør du det mye enklere for deg selv.
 

Vikingweb

Medlem
Hei Anders,

Vi på VikingWeb AS lager nettbutikker i Magento og tilbyr integrasjon mot våre partners E-Conomic og 24SevenOffice som driver med regnskap.

Ta kontakt hvis du trenger mer informasjon!
 

Atian

Medlem
Bare så det er nevnt; Vi bruker Magento og har kobling mot Tripletex. Dette fungerer utmerket. Om du selger mot faktura/kreditt er det viktig at man ikke "Capture" ordren før oversendelse til Tripletex. For da fremkommer ordren som betalt i tripletex.
 
Topp