Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Netthandelen slår til igjen?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg husker jeg for minst 6 mnd siden leste om Netthandelen og Adwords-kampanjene dem kjører. Dette var en kar som hadde fått med seg at hele familien hans var til salgs på Netthandelen.

Men hva i alle dager er det egentlig som skjer? Det har sikkert vært slik som dette lenge, men først i dag legger jeg altså merke til disse snodige kampanjene Netthandelen fremdeles kjører.
 

Vedlegg

  • netthandelen.PNG
    netthandelen.PNG
    5,9 KB · Sett: 70

clinton4

Medlem
De bruker vel "hele den norske ordboken" som søkeord og med vildcard i annonse teksten. Gir sikkert en masse urelevante tekster, men skaper sikkert en hau med trafikk.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Dette er hentet fra Adwords sine retningslinjer:

Bruk spesifikke søkeord

Bruk relevante og spesifikke søkeord.

Bruk spesifikke søkeord som nøyaktig gjenspeiler produktene, tjenestene eller nettstedet du markedsfører.

Hvis du tilbyr et produkt eller en tjeneste som er lokalbasert, bør du vurdere å bruke søkeord som gjenspeiler hvor du holder til.

Eksempel:
Et byrå i New York som leier ut leiligheter, kan ikke bare bruke det altfor generelle søkeordet «utleie». Byrået bør i stedet bruke søkeord, for eksempel «utleiebyrå i New York» eller «leiligheter i New York».
(https://adwords.google.com/support/bin/static.py?page=guidelines.cs&topic=9271&subtopic=9277)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg må bare dra dette frem igjen.. Det at disse annonsene popper frem på alle mulige Googlesøk begynner nesten og irritere meg, og ja jeg vet.. Jeg har en tendens til og irritere meg over alt mulig rart :)
Allikevel.
Det er noen måneder siden jeg har lest gjennom markedsføringsloven her i landet, men jeg mener så absolutt og huske at denne loven inneholder noe om villedende markedsføring av ett produkt. Kort sagt, Netthandelen bryter jo ikke bare Google Adwords sine retningslinjer med disse annonsene. Dem bryter jo attpå til norges lovet og regler.

Jeg vil hvertfall kalle det for villedende markedsføring av ett produkt eller en tjeneste når jeg tror jeg kan kan kjøpe Olsen liksom.. Eller Nilsen for den del... , og jeg ender opp med at ikke verken Olsen eller Nilsen er til salgs.

Er jeg helt på jordet nå? Eller er ikke dette villedende markedsføring av ett produkt / tjeneste?
 

sta

Medlem
Netthandelen består stort sett av dritsekker som ikke bryr seg om lov og rett så lenge de kan tjene penger på det. Jeg har flere eksempler på at de regelrett har stjålet innhold fra mine sites og brukt det som produktbeskrivelse på netthandelen.no. Ved ett tilfelle kopierte de en test av et produkt, jeg hadde skrevet. Var vel på godt over 5000 ord og den ble lagt ut, ordrett, uten en eneste endring, på netthandelen.no.
 

Tonny Kluften

Administrator
Netthandelen består stort sett av dritsekker som ikke bryr seg om lov og rett så lenge de kan tjene penger på det. Jeg har flere eksempler på at de regelrett har stjålet innhold fra mine sites og brukt det som produktbeskrivelse på netthandelen.no. Ved ett tilfelle kopierte de en test av et produkt, jeg hadde skrevet. Var vel på godt over 5000 ord og den ble lagt ut, ordrett, uten en eneste endring, på netthandelen.no.

Når du finner slikt må du sende dem en faktura på 5000 kroner, og nei, det er ikke en spøk. Netthandelen.no må og skal betale for andres åndsverk.
 

sta

Medlem
Når du finner slikt må du sende dem en faktura på 5000 kroner, og nei, det er ikke en spøk. Netthandelen.no må og skal betale for andres åndsverk.

Tro meg, det har jeg gjort. Hører ingenting, sender saken til inkasso og da kommer de med en innsigelse. Jeg har overveid å sende den groveste av sakene til forliksrådet, men vet ikke om det er verdt strevet. Hvis Netthandelen.no møter opp med sin advokat er det nok lite jeg kan gjøre, uansett hvor mye jeg har retten på min side.
 
Topp