Kjapp og trygg hosting for Wordpress

NextGentel skylder på klimaet for å innføre gebyr

picxx

Well-Known Member
Akkurat mottatt ny wireless router fra nextgentel, så nå skal jeg ringe den lokale leverandør og bytte internettabb. 19.- for en router var da ikke så galt :)
 

picxx

Well-Known Member
Man låner bare ruterne fra NGT, og de må alle sendes i retur om man sier opp abonnementet.

Gjør man ikke det kommer det regning/straffegebyr ganske raskt.

Time will show :)
 

Santo

Active Member
Jeg har forøvrig min egen privateide ruter fra et tidligere kundeforhold hos en leverandør hvor man fikk ruterne til odel og eie, og synes det er helt hårreisende at jeg skal betale en månedlig ruterleie for en ruter jeg selv eier til NGT.

Jeg tok kontakt med NGT om saken, men fikk bare et standard-svada-svar, og tok deretter kontakt igjen, men etter dette har de ikke engang giddet å gi meg en tilbakemelding.

For et drittselskap sier jeg.
 

picxx

Well-Known Member
De vil likevel ha den i retur. Ellers blir det gebyr.

Jeg tok kontakt med NGT om saken, men fikk bare et standard-svada-svar, og tok deretter kontakt igjen, men etter dette har de ikke engang giddet å gi meg en tilbakemelding.

Jeg, i motsetning til deg, fikk tilbakemelding.
 

Erlend

Medlem
Jeg har forøvrig min egen privateide ruter fra et tidligere kundeforhold hos en leverandør hvor man fikk ruterne til odel og eie, og synes det er helt hårreisende at jeg skal betale en månedlig ruterleie for en ruter jeg selv eier til NGT.

Jeg tok kontakt med NGT om saken, men fikk bare et standard-svada-svar, og tok deretter kontakt igjen, men etter dette har de ikke engang giddet å gi meg en tilbakemelding.

For et drittselskap sier jeg.

Helt enig med deg om at det er hårreisende.
 

Worse

New Member
Holderpå å skift levrandør p.g.a ruterleige. Nå er ikkje Kr: 19 allverden, men. Modemet ble i sin tid levert av Tele2. Ruteren har eg sjølv kjøpt av lokal radio/tv forhandler.
Så eg ser derfor ingen grunn til å betale leige for ein ruter som eg eig sjølv.
Men toppen er at Nextentel nå krever att eg skal levere ruteren til dei når internettleveransen frå dei tek slutt.
Kan og nevne att eg ikkje er blitt tilbydt nokon ruter fra Nextgentel etter eg ble overført til dei fra Tele2 ved årskifte 2009/2010.
 
Topp