Kjapp og trygg hosting for Wordpress

.no domener til salgs

holte

Medlem
Jeg har tenkt å selge noen .no domener. Jeg er veldig usikker på priser. Tilbakemelding mottas med takk. Hjelp som fører til salg mot provisjon.

Prisantydning

ynk.no 100 000.-

tidvis.no – 45 000.-

inpost.no – 50 000.-

epostbox.no – 30 000.-

seblogg.no – 25 000.-

hikst.no – 40 000.-

hmw.no
– 10 000.-

tidlaus.no – 30 000.-

mun.no - 10 000.-
 
Sist redigert:

holte

Medlem
Hei Msites

Ja dette er bare forslag. Jeg må nok justere, men utopisk er det ikke.


Priser på solgte domener


1. Tandberg.com – Salgssum ca. 9 millioner

2. Nav.no – Salgssum 4,3 millioner

3. Bluetooth.no – Salgssum 4 millioner (i aksjer)

4. Wap.no – Salgssum ca. 1 million

5. io.no – Salgssum kr. 850.000

6. 1881.no – Salgssum ca. 250.000

7. Dagens.no – Salgssum 101.100

8. Smk.no – Salgssum 100.000

8. Uis.no – Salgssum 100.000

9. Tegneserier.no – Salgssum 100.000

10. 18.no – Salgssum ca. 95.000

kilde domenebloggen.no
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
De 3 bokstavers domenene kan du jo være heldig å få greit for en gang i fremtiden hvis staten eller noen private starter opp noe der disse domenene nærmest kreves for å fortsette online, men det er jo et skudd i blinde da......det finnes jo en del andre sammenslåingsmuligheter på trebokstavers "navn".

Ang. d andre navnene kan du forsøke å ta et søk ved hjelp av adwords keyword search tool, så får du et ca. overslag oer hvor stor konkurranse det er på disse ordene på internett. Jo mindre konkurranse, jo mindre verdi.
Men joda, du kan jo være heldig at VerdensGang plutselig skal døpes om til TidLaus eller noe slikt, men det er vel heller lite sannsynlig kanskje? :)
 

holte

Medlem
Joda Msites og picxx, litt off topic, men det er vanskelig å finne sammenligninger. Mange domenesalg blir ikke oppgitt.

Grunnen til at jeg la det inn her og ikke på f.eks Sedo er for å få litt feedback, og kanskje jeg tilogmed fikk solgt noe;)

Domenet ynk.no kan brukes i ufattelig mange sammenhenger. Prøv å finne et uttrykk på tre bokstaver.. som er ledig.

flere av disse domenene passer til magasiner, tidsskrift, bloggsamfunn etc. Selg 1000 reklamefrie epostadresser for 100 kroner i året... start en klubb, verv medlemmer, premier, etc. Mulighetene er mange, men å finne .no domener er ikke lett i dag og verre blir det?

Det er jo ikke bare navnet, men man bør jo ha en god ide også:)
 
Sist redigert:

holte

Medlem
Jeg er enig.. for noe av dette. Kom gjerne med forslag til prissetting. Sikkert flere som kunne ha utbytte av det;)

Jeg fant forøvrig noen domener til salgs. Som sagt ikke lett å sammenligne og et domene er vel ikke vært mer enn det noen er villig til å gi, og av og til gjelder magefølelsen.

bba.no
Pris: 15 000,-

telesalg.no
Pris: 15000

jobbsøk.no
Pris: Bud over kr 100000

ASPX.no
Pris: 5000 eller bud

morsomst.no
Pris: 20000

tomteborsen.no og tomtebørsen.no
Pris: 100000

filmguiden.no
Pris: 100.000,-

reiselivsmessen.no
Pris: 10.000,-

skoleservice.no
Pris: kr 20 000

jordtilbord.no
Pris: 300.000

lounge.no
Pris: 10000
 

picxx

Well-Known Member
Du setter jo selv prisen selvsagt og la oss si at du er heldig å få napp etter en 3-5-10 år på et domene du setter pris på til 10.000. Da har du jo hatt en enorm avkastning på dette.

Det er jo slik domenespekulantene (de som ikke kjøper opp alle etternavn og skal selge deg det som firmadomene) driver. De kjøper opp enorme mengder domener og de fleste blir liggende til salgs i årevis, men får man napp en og annen gangen lønner det seg.

Med en håndfull domener skal man m.a.o. være ekstremt heldig om man ikke skal bli sittende med domenene over veldig lang tid.
 

looper

Medlem
Nja, hvis du får prisen du har satt her på de domenene så skal du få lov å selge alle mine domener ;)
Men når det kommer til pris så må du se det ut i fra domenene dine og ikke andre domener. Du kan se på pris på tidligere salg innen samme nisje men på .no domener har dette nærmest ingen funksjon. Derimot på .com så er dette ett fint verktøy. Som Picxx skrev se på konkurransen på de diverse domenene.
Men med en kjapp titt på de domenene du har så tviler jeg sårt på noe konkurranse.

Det å velge 3 bokstavs domener er litt som å spille lotto ;)


Lykke til!
 
Topp