Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen sider åpner ikke i toppen, men lenger nede på siden...

doffen74

Medlem
Hei.
Jeg har et mystisk fenomen på noen av sidene mine. Når jeg trykker på en link blir jeg scrollet litt ned fra toppen av siden jeg kommer til (gjelder ikke alle sider, men spesiellt de med artister, og spesiellt i Firefox).
Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor!!! Altså jeg må rulle til toppen for å få med begynnelsen av siden.

Er det noen som kan finne en forklaring?

Prøv f.eks. denne (helst i Firefox): Communic

Mvh.
Doffen
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har i bunn og grunn ikke peil på css, men hva om du fjernet dette fra posten din?

style="width: auto; height:auto;"
 

testdriver

Ha det bra..
Kan ha noe med "a name" å gjøre. Er det en liten #med-et-eller-annet-bak på linkene problemet gjelder?

Eksempel: festivalguide.no/?main=artist&artistid=251#ressurser
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Her er det noe Javascript ute og går. Når jeg deaktiverer Javascript så skjer ikke det der. Kan det være noe innstillinger i noe greier fra Myspace som sørger for at den hopper ned?

Testdriver: Det er ikke noe link der hvor denne stopper opp på siden. Derfor velger jeg og tro at det ikke er det som sørger for at det skjer.
 

doffen74

Medlem
Jeg mistenker også java. Men, jeg har deaktivert flere av dem, inkludert MySpace tingen, og resultatet er det samme. Og på min maskin gjelder det bare FireFox, og ikke IE.

Det eneste som skulle være nytt fra tidligere skulle være MySpace spilleren, men det hjelper ikke å fjerne den.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Javascript, ikke Java. Det er to forkjellige ting. Det er ingen tvil om at det er noe Javascript som er synderen her. Den store oppgaven må vel egentlig være og finne ut hvilket Javascript som gjør det. Headeren er jo overfylt av stilark og jsopplegg, blir da veldig vanskelig (hvertfall for meg) og vite hvem som er synderen. Hvorfor så grusomt mye rot der oppe?

At det ikke skjer i IE er vel egentlig mer fordi IE er promp, og ikke klarer gjøre tingene som de skal gjøres. Får også opp en feil i IE, om at siden kunne ikke lastes ferdig fordi den inneholder feil. Typisk IE med andre ord...
 

doffen74

Medlem
Alt grumset i toppen tror jeg er menyene. Det var noe som fulgte med malen jeg har brukt.
Det er også endel SPRY fra Dreamweaver, og det må ryddes opp i. Mye av det brukes bare på noen av sidene, men lastes inn i begynnelsen. Det er jo bare en side, nemlig default.asp, og den kaller opp alt det andre.
Jeg jobber med å gjøre rotet litt mer selektivt for bl.a. å gjøre siden raskere. Jeg er godt på vei, for en måned siden var noen av sidene så trege at det ikke var verdt å åpne dem (oppe i over 20s - nå 1s).

Jeg har laget alt dette selv (med litt klipping og liming), men jeg skal ikke skryte på meg at jeg helt har oversikt og vet hva alt betyr... Det er et prosjekt, og jeg prøver å lære underveis.

Men, til ikke å kunne noe om verken programmering, CSS og databaser, så har det jo blitt en brukbar tjeneste likevel? Den genererer i alle fall mye trafikk - 209.000 besøk og ca 1.5mill sidevisninger i januar! Det er jo litt gøy.
 

doffen74

Medlem
Ja, den heter Pagepeel eller Pageear, men det hjalp ikke å fjerne den heller. Dette blir mer og mer forvirrende...
Jeg fjernet MySpace spilleren, men den ruller fremdeles ned på siden. bare ikke like langt...
 

doffen74

Medlem
Ingen flere gode ideer?

Jeg står fremdeles fast. Alt fungerer, det eneste er at sidene automatisk blir scrollet litt ned fra toppen. Det er ikke ønskelig.

Går det an å lage et javascript som automatisk navigerer til toppen av siden når den åpnes?
 
Topp