Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som bruker smsvarsling av e-post fra Telenor/online.no?

Santo

Active Member
Hei,

Er det noen flere her som bruker Telenor/online.no sin tjeneste for varsling av e-post til SMS?

Det er en tjeneste som er gratis for de som har mobilabonnement fra Telenor og er egentlig en fin tjeneste. Man kan definere forskjellige regler for hva som skal varsles.

Problemet er at tjenesten ikke har fungert på en stund... Og jeg får ikke hjelp av Telenor. Det er en feil i deres systemer, men jeg får INGEN hjelp eller noen til å se på saken.

Dersom du forsøker å spørre Telenor om hjelp pr. e-post får du bare et svadasvar om at de ikke svarer på tekniske spørsmål på e-post. Men jeg har ikke kommet noe lengre pr. telefon eller chat. Telenor suger.

Er det noen andre som bruker eller har problemer med tjenesten?

Det kommer feilmeldinger som dette:

-----------

Feilmelding
En feil oppstod under innlegging av varslingsregel - ERR NO-SUCH-SERVICE-ATTRIBUTE "The user xxxx has no service attribute ADV-FORWARD-SMS for service MAIL in product #<K2-PRODUCT::FRI-POP 40202BC033>"

-----------

Feilmelding
En feil oppstod dessverre under sending av PIN - SMS tjenesten er ikke tilgjengelig for øyeblikket (feilkode 008), prøv igjen litt senere.

-----------
 

Santo

Active Member
Ingen som bruker denne tjenesten fra online.no eller Telenor?

Er det evt. noen som har en online.no e-postkonto og et mobilabn. fra Telenor som kan teste? Det burde ikke ta mer enn 2-3 minutter å gjøre en test.

Hvis noen vil forsøke:

1. Logg inn på webmailen til online.no (https://epost.telenor.no/)

2. Når du er innlogget gå til fanen "INNSTILLINGER".

3. Trykk på "Varsling til mobil".

4. Dersom du ikke har nummeret ditt allerede lagret der må du legge inn navn og nummer. Trykk lagre.

5. Velg "Varsle all e-post" og trykk på lagre.

Får du noen feilmeldinger i prosessen? Hvis ikke kan du gjerne forsøke å sende en e-post til deg selv for å se om du får et varsel om e-posten på telefonen din.

Jeg ville blitt veldig veldig glad om noen vil teste :)

Det er forøvrig en fin tjeneste (når den fungerer) dersom man overvåker nettsider, servere, osv. og vil ha et raskt varsel dersom noe er galt.
 

hansson

Langveisfarende
Virker ikke som noen bruker online.no-adresser lenger... jeg har aldri hatt en, så kan dessverre ikke hjelpe. Jeg vet av erfaring med kunder og brukere at online.no er den mailtjenesten som utpeker seg som vanskeligst å levere e-post til. Det skyldes sannsynligvis at de har et strengt og dårlig spamfilter, og i tillegg skal det ikke forundre meg at det er mye nedetid. Når jeg ser hvordan de behandler et teknisk problem som det du rapporterer til dem her, så virker det helt klart at de ikke er i stand til å drive en stor e-posttjeneste som online.no.

Gå over til gmail :)
 

Santo

Active Member
Har endelig fått Telenor til å se på saken. Feilen er ikke rettet, men de har ihvertfall opprettet en sak på det.

Og hva måtte til? Jo, en e-post til sjefen helt på topp i konsernet...
 

Santo

Active Member
Og da var problemet løst.

Men det er ganske ille at man skal måtte gå helt til toppsjefen i konsernet for å få løst et problem som skyldes en feil i deres (Telenor) egne systemer.
 
Topp