Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som merker at julen står for dør? Trafikk = borte

Gomlers

Member
Hallo, hallo!

Har et par "sesong-sider" som tydelig viser meg at folk rundt i hele verden har andre ting å tenke på enn surfing etter "diverse" akkurat nå..

Trafikken forsvinner nesten fullstendig etter 10. desember.
Bare en brøkdel igjen, og bare en brøkdel igjen av adsense inntektene :\

Jeg blir like molefonken hvert år jeg, men så snur det heldigvis alltid i Januar da :D

Noen andre som merker det samme?
 

picxx

Well-Known Member
Har alltid hørt om disse svingningene, og også den beryktede "summer slowdown", men personlig har jeg aldri lagt merke til noen spesiell slowdown.

Det morsomste er at det er veldig mange som klager om slowdown i september/oktober, men ingen som tenker på at de lå hele sommeren på rygg på stranda og drakk pils når de egentlig skulle bygge sider.. :D
 

basicus

SEO Eggspert
Det morsomste er at det er veldig mange som klager om slowdown i september/oktober, men ingen som tenker på at de lå hele sommeren på rygg på stranda og drakk pils når de egentlig skulle bygge sider.. :D
Der traff du jammen meg spikeren på hodet. Alle former for slowdown er tegn på at man ikke har gjort jobben sin på forhånd og tatt høyde for at sesongene svinger. De eneste jeg kan forstå opplever slike svingninger er de som driver innen helt spesifikke nisjer som er knyttet til bestemte sesonger.

Skadedyrbransjen har ikke akkurat de heteste tidene nå for eksempel - det vet jeg alt om siden vi jobber med et par aktører i den bransjen.
 

Knut

Medlem
Skadedyrbransjen har ikke akkurat de heteste tidene nå for eksempel - det vet jeg alt om siden vi jobber med et par aktører i den bransjen
syns jeg hørte på radion det motsatte jeg at de i den brasnjen er overarbeidet på grunn av museinvasjon. :)

Ang trafikk så har jeg hatt en bra oppgang i desember. Går som regel opp like før jul, vinterferie og påskeferie. Ellers ligger det ganske stabilt resten av året.
 
Sliter med å øke besøkstallet nå i siste halvdel av desember. Har aldri publisert så mye som nå, men ser liten effekt av dette. Vet av erfaring at man må tenke langsiktig, og at det kan ta lang tid før man kan høste av det man sår på nettet. Mine hovednisjer (som berørers av fiskeri.no og kystbloggen.com) er antakelig ikke høyaktuell nå i disse tider?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg kan vel faktisk innrømme at jeg også merker oppgang... Når det gjelder spam i mailene har jeg også merket en sinnsyk oppgang den siste tiden.
Han ene som sendte meg spam, sendte jeg en god og fyldig trussel tilbake til, og siden har jeg ikke sett en eneste mail fra siden dengang... Sikkert 10 dager siden.

Jeg skulle mer enn gjerne ha gått ut i forumet her med hvem denne karen var, da han faktisk er storsvindler i webmastermiljøet, men det gjør jeg kun dersom jeg hører med fra ham. Med storsvindler mener jeg at han faktisk lover penger til nettbrukere, for deretter og la være og betale dem. (Grunnen til at jeg faktisk tok kontakt med denne karen er fordi han er en nordmann. Jeg har forsøkt mange ganger med utlandet, men det hjelper ikke.)

Trafikken er helt på gh, og ikke noe nedgang her heller hvertfall.. En ting jeg utrolig nok har lagt merke til, er at det hjelper å lage til ett "juledesign" på sidene som man rett og slett bare smeller til i disse adventstider. Noen andre som mener det samme?
 

Ståle

Medlem
En ting jeg utrolig nok har lagt merke til, er at det hjelper å lage til ett "juledesign" på sidene som man rett og slett bare smeller til i disse adventstider. Noen andre som mener det samme?

Vet ikke helt om det har noen effekt, men jeg dekorerer noen av sidene med litt julepynt her og der. Litt snø på logoen og den pakken. :)
 

Gomlers

Member
Han ene som sendte meg spam, sendte jeg en god og fyldig trussel tilbake til, og siden har jeg ikke sett en eneste mail fra siden dengang... Sikkert 10 dager siden.

Ønsker overhodet ikke å være en læremester her... men vær forsiktig med å svare på spam-mailer... gjort feilen selv et par ganger. Treffer du riktig spam-nettverk forteller du ved å svare at mailadressa di er aktiv som bare det, og den blir da videresolgt til x antall andre nettverk, så take care :) - Men kanon hvis de gav seg da selvfølgelig!
 
Topp