Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som tjener penger?

kongen

kongemedlem
Er det noen her som faktisk tjener nok penger til å leve av internett, eller har dere en vanlig jobb ved siden av?

Får litt inntrykk om at dere "prøver og prøver" men "får det ikke til" med tanke på å tjene de STORE summene som vi hører om i avisene (Ref Blondinebella med mere).

Eller er jeg heeeeeeeeelt på jorde?

Noen som tjener over 1 mill på internett her?
 

onlyme

New Member
Jeg er vel i den kategorien som prøver og prøver, men får det ikke til. På den annen side er dette for meg litt hobby. Blir jo litt oppgitt når jeg ser fjortenåringer bygge opp sider fra 0 til 250.000 unike i døgnet på et par måneder. Klarer fint å lage sider med 250.000 i måneden, men det er det sjelden penger i. 250.000 unike i døgnet er noe helt annet.

På det området jeg arbeider løsner det sjelden før en passerer 25.000 i døgnet:)
 

zapotek

Medlem
Onlyme: Bare 250 000 i måneden?? Ha! Det klarer jo fleste å klemme inn i lunsjen! *sarkasmetegn*
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, om du er på jordet Kongen, det vet du nok best selv. :)

Ellers, om det er noen som tjener over 1 mill her... Tja.. Om det skal gå i samme tempo som nå for tiden, så passerer vel også jeg millionen etter noen år.

Tss, Zapotek. Du skjønner vel at dette var en skriveleif fra onlyme sin side? Han mente jo selvfølgelig 250,000 i timen. :p
 

onlyme

New Member
Jada, hvis det var gravemaskiner jeg solgte, men ikke i underholdnings (kill some time) bransjen:D
 

Daniel

q(O_o)p
Jeg jobber fulltid med mine prosjekter, og ser ikke på det Blondinbella driver med som "store penger".
 

onlyme

New Member
Når jeg tenker meg om, så er det bare jeg som ikke har peiling på hvordan jeg skal tjene penger på sidene;)
 
Tror det er viktig å skynde seg langsomt. Du (onlyme) må ikke få panikk dersom de store summene ikke viser seg med en gang. Inntjeningen kan variere mye fra måned til måned, men etter hvert som man utvikler flere prosjekter og gjerne innenfor flere nisjer, vil dette jevne seg ut. Å lage og å publisere noe kan gå meget kjapt, men inntektene kommer nødvendigvis ikke like raskt. Man lærer av sine feil, og man lærer av det som fungerer. Selv er jeg ofte innom webforumet og plukker opp tips og råd. For meg er Internett bare en hyggelig biinntekt for meg (har "vanlig" jobb).
Så store oppsving i inntekten fra måned til måned ser man ikke alltid, men når jeg ser tilbake på 2006 og 2007 ser jeg at ting går rett vei (spesielt hvis jeg regner prosentvis økning). Om man kan leve av det, kommer jo selvsagt an på livssituasjonen. Når man er "vel etablert" med familie, har man som regel langt høyere krav til sikker og høy inntekt. Er man ung, enslig, uten store økonomiske forpliktelser, kan man jo klare seg med mindre og lettere velge Internett fremfor en "vanlig jobb".
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Er det noen her som faktisk tjener nok penger til å leve av internett, eller har dere en vanlig jobb ved siden av?

Får litt inntrykk om at dere "prøver og prøver" men "får det ikke til" med tanke på å tjene de STORE summene som vi hører om i avisene (Ref Blondinebella med mere).

Eller er jeg heeeeeeeeelt på jorde?

Noen som tjener over 1 mill på internett her?

Har prøvd og prøvd i maaange år..

Jobber nå på fulltid på nettet.
 

Fredrik

Medlem
Det avhenger jo litt av hva man driver med. Jeg driver feks nettbutikk og tjener gode penger på det. Startet opp i februar (med hjelp av Akvario) og ligger vel per idag på en inntekt rundt 20 000 per måned kun fra nettbutikken. Dog er det vanskelig å regne ut da jeg har investert det meste videre men fra Januar vil jeg anta at jeg bare kommer leve av nettbutikken da det bare øker for hver måned. Ellers lanserer vi rimelig snart noen nye prosjekter: nett TV løsning, PC sporing ved stjålet laptop og noen andre morsomme ting. Så er det bare å håpe at man tjener nok penger på et eller annet produkt til å kunne flytte til karibien å drive med sportsfiske hver dag (som er drømmen for alle mennesker).
 

picxx

Well-Known Member
Har brukt internett som min arbeidsgiver i godt og vel 4 år.
Noe stort er det jo ikke å tjene på det, men artig læll.. :D
 

Bjørnar

Gründer
jeg startet seriøst i april med webutivkling og prosjekter, og bikker 100K i år. jeg har selvsagt vanlig jobb i tillegg. jeg har ingen ambisjoner om å leve av dette, men vi får ta det litt som det kommer; det er en hobby med potensiale om ikke annet ;)
 
Topp