Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen WebMagasin abbonementer her?

basicus

SEO Eggspert
For min del er ikke pengene grunn til å la være å abonnere på noe slikt. Derimot har jeg liten tro på ferskheten i et trykt magasin som omhandler en bransje hvor ting skjer så fort som det gjør i vår bransje.

Det aller meste spres i løpet av timer når noe er på ferde. RSS-feeder er løsningen om man vil holde seg oppdatert. Og tilfeldige kilder er heller ikke særlig aktuelt siden de fleste av oss med litt fartstid vet hvor pålitelig info er å finne.

For de som ikke jobber med nettet på heltid er sikkert et slikt magasin en grei måte å ha et overblikk på hva som skjedde i forrige måned eller så - men skal man være oppdatert, nytter det ikke å vente på at redaksjonen har produsert nok artikler til å gå i trykken. Innen magasinet er ute, har nyhetsbildet fullstendig snudd i verste fall.

Just my 2 cents som det heter så fint :)
 

Keanu

Geek
Beklager å dra opp en noe gammel tråd, men tenkte å komme med en liten review da jeg har lest de to første utgavene av magasinet nå. Jeg abonnerer ikke, men universitetsbiblioteket tilbyr et lass med magasin, der Web Magasin er ett av de.

Jeg synes bladet fungerer godt. Stoffet er av rimelig høy kvalitet, selv om det er litt generelt og uteknisk etter min smak. Det er også litt mye informasjon for bedrifter til å være et nichemagasin for webutviklere/webmastere/hva-du-vil-kalle det som jobber med web hele tiden. Derimot tror jeg det passer godt som et magasin for bedrifter som ikke har sin hovedprofil på nettet, men som ser nytten i å bevege seg ut på nett for å få flere kunder og øke sin synlighet.

Når det er sagt, så er det nok artikler og intervju som kan være interessante for webutviklere slik som oss. Vi vil nok ikke lære noen nye søkemotoroptimaliseringstriks eller CSS-design-triks som vi ikke allerede finner på f.eks. forumet her, men som et coffee-table magasin som man kan sette seg ned å lese i mens man tar en kopp kaffe fungerer det bra. Om det er verdt 100 kroner pr stykk har jeg mine tvil om, men om du ser det i et lokalt bibliotek eller lignende kan det absolutt anbefales å bla litt i det.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Flott at du kom med disse betraktningene Keanu....

Og, jeg må si at de som forventer "nyheter" - altså de raske nyhetene - i et papirmagasin har jo helt misforstått den trykte presses misjon i dagens mediabilde.
Et slikt magasin kan presentere personer, cases og andre interessante emner som kan være interessant å ta med seg som lesestoff på hytta, stranda, toget, bussen eller i sofakroken!
Å lese om en eller annen som har lykkes som affiliate og et påfølgende case som viser hvordan han gikk frem ville være en typisk god artikkel for slike som oss.
Og, ting skjer vel ikke så raskt som mange vil ha det til på nett ;)
 
Topp