Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norsk webdesign DYRT?

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
En logo til 450 var jo svinbillig! Regner med du har fått tilbud hos en hobbydesigner da.

450,- tilsvarer ikke mer en 30-40 minutters arbeidstid i Norge. Med andre ord kan du ikke forvente mer enn det.

Før du har tatt en telefonsamtale og sendt 2-3 mail er jo denne tiden brukt opp.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
En bra logo er veldig viktig for en bedrift. Det er jo det du brander deg med.. ansiktet ditt! 450 kroner er en bra pris, men da får du kanskje hva du betaler for?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Om 450,- er dyrt eller ikke er jo litt vanskelig å si når man ikke ser en oppdragsbeskrivelse!

Hvilke krav har du satt etc.... Jeg kan smelle sammen en "logo" på 10 min - eller jeg kan bruke 2-3 timer på det...... Alt avhenger av hva man krever! og, hvilke ressurser som skal til!
 

picxx

Well-Known Member
Personlig mener jeg at 450.- (det er vel mindre enn $100?) er veldig billig for en logo. En logo krever stort sett omfattende arbeid, ikke bare når det gjelder designdelen, men også med å bruke tid på å sette seg inn i strukturen/hva nettstedet faktisk omhandler, og hva det ønsker formidlet.

Hadde det derimot vært en enkel banner hadde det vel vært i litt overkant av hva jeg ville betalt.
 

MrOlsen

Medlem
Oi

Virker som de fleste her mener dette var veldig billig....Men, i overkant av min lommebok. Trudde egentlig det bare vare å smelle sammen en logo på 10 minutter. . .:confused: Men jeg er ikke noen webdesigner...

Skal legge logoen som bakgrunn på en h1-tag, med text'en -9999px unna (Takk for tipset Kenneth, (tidligere tråd) )
Det skal stå Ring Utlandet på logoen, og har ikke noe imot at det evt er så enkelt som overhode mulig. Enest poenget er at den skal være søkbar.

Brukernavn : Takk for tipset:)

Trur jeg går til mine Indiske venner...Selv om de gjorde meg gal forrige gang jeg fikk hjelp der.... :eek:
 

haugslett

Medlem
Hvorfor ikke bare investere litt tid på å lære selv? :) Da sparer du en god pengeslump samtidig som du får det akkurat som du vil ha det.
 

Christian

Medlem
Skal du få en elektriker til å komme og dra en halvmeter kabel så koster det fort dobbelt så mye som logoen din. En logo til 450kr synes jeg ikke hørtes dyrt ut :)
 

mustermeister

New Member
En helt enkel logo? Det er den kreative biten som tar tid og koster penger. Hvis du vet selv nøyaktig hvordan du vil ha den og bare skal ha det kodet, og grafikken virkelig er HELT ENKEL, så kunne du få det gjort for mindre enn 450 kr, men ikke så mye mindre. Det er en lei trend at folk forventer at vi datafolk skal jobbe gratis. Hvem forventer det av en håndverker eller tannlege? Globaliseringen truer norske dataarbeidsplasser. Jeg gnir meg i hendene av skadefryd hver gang jeg hører om en norsk gnier som er blitt lurt trill rundt av indiske eller kinesiske bedragere!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Holdningene stammer vel fra 16 åringer som nettopp har lært seg å lage nettsider og mer enn gjerne lager en gratis nettside for onkel sitt snekkerfirma.

Jeg tror faktisk det vil endre seg veldig i fremtiden. Utviklere og designere på nett har blitt mer beviste på å ta seg bra betalt. De som ikke gjør det går under før eller senere uansett når dem oppdager at det ikke er mulig å leve av de lave prisene sine.
 
Topp