Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norske svar på sedo/afternic osv?

B_J

Medlem
Finnes det noen gode markedsplasser for norske domener? Vet at noen bruker finn.no osv, men tenker mer på sider som ligner på sedo f.eks.

Vurderer å legge ut noen .info domener til salgs.
 

Bjørn

Domenespekulant
B J: Nei, ikke hvis du mener markedsplass som tar provisjon og bistår selger i kjøpet. Ellers finnes det noen norske sider inkl. min blogg, som tilbyr salg av domener.

Preben Frenning: Selvfølgelig er det noen som kjøper info. Selvfølgelig kan det ikke måles med .com i popularitet, men gode .info finner kjøpere. Eks: dubai.info solgt for USD35000 og sikkert mange andre jeg ikke helt husker akkurat nå. Her er også endel: List of .info Domains That Have Changed Hands More Than Once | DomainAnimal.com - bare å google.
 

B_J

Medlem
Ja, det er pt. ekstremt mange bud inne på .info domener på sedo, spesielt mange på tysk.

Forøvrig noen som kan bekrefte at selv om det står en masse bud på ett domene, og prisen er f.eks 1000 EUR, betyr ikke det at noen har bydd 1000 EUR? Eller? Tenker på sedo.com her altså.

Bjørn; Har du holdt på med domene-handel en stund eller? Kan du si noe om når/hvorfor tld .me ble så populært? Har vel noe med at det er "me", men iom at det er ett Montenegro(?) domene så må det jo ha på ett tudspunkt bli stor etterspørsel. All den tid selges så mange .me.

Ser forøvrig at bet.me har en prislapp på 2,000,000 GBP og har mottatt 2 bud. Det vil vel si at det i det minste er ett 5-sifret bud? Vil ikke tro at selger setter pris til 2 mill og minstebud på 1000 GBP :D
Derfor lurer jeg på om slike, i utgangspunktet obskure tld'er, med gode domenenavn av og til slår til slik som .me? Jeg er nemlig i besittelse av et tilvarende navn på ett tld som selger noe. Men ikke på samme nivå som .me....... Enda :D
 
Sist redigert:

B_J

Medlem
Kan forøvrig legge ut noen norske .info domener her. Pris er ikke bestemt.

KREDITTSJEKK.INFO
STUDERE.INFO
SLADDER.INFO
VERDIFULL.INFO
FINANSIERE.INFO
GATEBIL.INFO
3DBRILLER.INFO
MOTEBLOGGER.INFO
FOTOGRAFERING.INFO
VITENSKAP.INFO
REGJERINGSVALG.INFO
STORTINGSVALG.INFO
 

Erlend

Medlem
Det er bedre om du oppretter en egen salgstråd for disse.
Kan forøvrig legge ut noen norske .info domener her. Pris er ikke bestemt.

KREDITTSJEKK.INFO
STUDERE.INFO
SLADDER.INFO
VERDIFULL.INFO
FINANSIERE.INFO
GATEBIL.INFO
3DBRILLER.INFO
MOTEBLOGGER.INFO
FOTOGRAFERING.INFO
VITENSKAP.INFO
REGJERINGSVALG.INFO
STORTINGSVALG.INFO
 

B_J

Medlem
Joa.. Det haster ikke med å selge noen av de. Ser an litt når det er best å markedsføre domenene..
 
Topp