Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny bedrift

Necatrine

Medlem
:eek:Vi er et par kamerater som tenker på noe stort.
Vi vil drive vårt firma som nå er registrert, det vil omfatte IT vikarbyrå,"uleie av kompetanse" altså sånn at bedrifter kan leie ekstra hjelp fra oss ved travle perioder, samt sette folk som jobber med data inn i jobb enten fast eller som vikar for diverse bedrifter, vi har også tenkt å starte med webdesign,utleie av diverse utstyr, reprasjoner samt fjernhjelp.

Vi ser etter partnere som vil være med i oppstart av noe vi har sterk tro på at kan bli stort.
Da dette vil gi nye arbeidsplasser for folk i Norge og kan utvikles i flere land og gå internasjonalt vis vi har alt på vår side
hadde vi tenkt å kontakte innovasjon Norge da vi selv mener dette er en ny ide da det blir en normal IT bedrift MEN vi vil også hjelpe folk ut i arbeid innenfor vårt område.

Vi vil også tenke på å drive opplæring vis vi kan få tak i kompetansen, dette er nå kun i planleggings fasen men vi må da starte et sted.

Hva er deres innvendinger og synspunkter på dette prosjektet?
Er noen intressert i å være med eller samarbeide på noen måte?
Ta gjerne kontakt med meg her eller på mail.
gatelangs@gmail.com

Mvh Kim Kristensen
 
K

Kontoristen

Guest
Hva er det som vil gjøre firmaet deres atrraktivt og som vil skille seg ut i forhold til konkurenter?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Innovasjon Norge skal du bare glemme. Med mindre dere skal drive bedriften fra et jordbærbed i utkant-Norge. Innovasjon Norge gir nemlig kun penger til prosjekter av type "landbruk". Det er et kriterie for tildeling at ideen ikke er:

a) nyskapende
b) etterspurt
c) mulig å drive med overskudd
 

zapotek

Medlem
Du glemte punkt 4 Peter:

d) Må regne med minst et årsverk for virksomheten til å fylle ut skjemaer og legge frem fremdriften i prosjektet for de høye herrer i Inovasjon Norge.

Fra spøk til revolver, dere får nok ikke støtte til dette prosjektet. Det finnes som sagt mange som driver med dette fra før.

Det jeg ville gjort var å valgt ut en spesifikk nisje som dere har stor kompetanse innenfor og levert vikartjenester til. Hva er dere flinke til?
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Innovasjon Norge skal du bare glemme. Med mindre dere skal drive bedriften fra et jordbærbed i utkant-Norge. Innovasjon Norge gir nemlig kun penger til prosjekter av type "landbruk". Det er et kriterie for tildeling at ideen ikke er:

a) nyskapende
b) etterspurt
c) mulig å drive med overskudd

Dette er litt off topic, men tar det med siden vi snakker om Innovasjon Norge. Ikke alltid lett å forstå seg på den organisasjonen...: Jeg ble rimelig overrasket da jeg nylig fikk høre om ei dame midt i tjukkeste Oslo som fikk hele 2 stipender (først etableringsstipend, og så et videreutviklingsstipend) fra Innovasjon Norge. Hun driver aleine som frilanser, la oss si at hun er fotograf. Altså verken nyskapende eller spesielt sannsynlig at det blir utvidelser i framtida, nye arbeidsplasser, høy skatteinngang til AS Norge eller annet som kan gi staten ROI.

Ifølge INs nettsted er forklaringen at Oslo kommune prioriterer kreative næringer, og at kvinnelige søkere skal prioriteres.

At Oslo prioriterer støtte til kreative næringer er helt sensasjonelt, det er jo der de ALLER fleste av landets kreative frilansere er konsentrert. Dessuten en smule urettferdig for alle (menn evt.) som vil starte opp som fotografer osv. i utkant-Norge. Innovasjon Norge har forøvrig ikke kunnet svare meg på hvordan de forsvarer denne pengebruken og hva man skal råde andre frilansere til å gjøre - søke eller la være? De borforklarte seg - og da jeg ba om flere presisjoner ble det helt stille.
 

Necatrine

Medlem
uff.

Ja for all del det blir urettferdig men er vel fordi de vil ha flere kvinner inn i ting. For tiden har jeg lagt planen på is da det er mye å tenke på. Å nå prøver jeg finne på noe litt mere orginalt :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
har forresten null tro på prosjektet til trådstarter. Det lyser av "her skal vi lage noe knall, uten å jobbe så mye, men bare kjøre ferrari." Nei, de jeg har tro på er de som presenterer ideen sin omtrent som dette:

"Hei, jeg er i startfasen med mitt firma. Vi lager ingenting nyskapende eller prisvinnende, men vi tilfredsstiller behov x, y og z - det viser iallfall markedsundersøkelsene vi har foretatt. Banken er også positiv og villig til å stille med kapital. Vi satser også X av egne penger.

Kort fortalt tror vi dette vil innebære enormt mye jobbing for liten betaling i starten, men vi har kun et mål om å skape våre egne arbeidsplasser og kanskje noe til på sikt."
 
K

Kontoristen

Guest
har forresten null tro på prosjektet til trådstarter. Det lyser av "her skal vi lage noe knall, uten å jobbe så mye, men bare kjøre ferrari." Nei, de jeg har tro på er de som presenterer ideen sin omtrent som dette:

"Hei, jeg er i startfasen med mitt firma. Vi lager ingenting nyskapende eller prisvinnende, men vi tilfredsstiller behov x, y og z - det viser iallfall markedsundersøkelsene vi har foretatt. Banken er også positiv og villig til å stille med kapital. Vi satser også X av egne penger.

Kort fortalt tror vi dette vil innebære enormt mye jobbing for liten betaling i starten, men vi har kun et mål om å skape våre egne arbeidsplasser og kanskje noe til på sikt."
Dette lyder som den fineste musikk som noen gang er blitt spilt i ørene til de ansatte hos innovasjon Norge.
 

Necatrine

Medlem
vel.

Nå vet jeg det blir MYE jobb, kommer til å stille så mye kapital som mulig selv.
Jeg har ikke trodd som tidligere postet at vi bare har en god ide som går med engang er fullstendig klar over at det blir et helvete uten like i det tre første år :) MEN så skal det sies at jeg faktisk VIL drive med det her og er ikke ute etter å bli millionær bare ha noe jeg liker selv som jeg kan trives med samt andre intressenter.

Mvh kim
 
Topp