Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny nettbutikk - hva må jeg tenke på?

Rapolo

New Member
Hei. Er i disse dager i ferd med å åpne en nettbutikk og er litt usikker på om jeg har fått med meg alt jeg trenger. Hva er det jeg må huske å få med av betalingsløsninger, frakt og så videre. Har dere andre tips til ting jeg burde gjøre med nettbutikken (farger, skriftstørrelse osv). Når det gjelde EDI har jeg hørt at posten har et eget EDI-program, er dette noe å satse på? Hva koster det og hvordan er det å bruke. I starten vil jeg nok ikke ha så mange sendinger så jeg trenger ikke så avansert utstyr. Tror jeg klarer meg med å printe ut etiketter på vanlig papir og tape på.

Dette er i orden:

Kortinnløser - Swedbank
Betalingsløsning - DIBS
Frakt - Posten
Nettbutikk - Mystore
Embalasje - Billigembalasje.no
Lager/kontor - ok
 

spikre

peterhamre.no
Billigembalasje.no drives av Proteria om jeg husker riktig. Proteria er en EDI-leverandør. Mystore har helt sikkert på gang et intengrert EDI-system, det burde de i hvert fall. Dog vet du ikke når det kommer. Jeg bruker selv proteria, og synes det er solid program. Sjefen selv er stort sett alltid på jobb, og veldig hyggelig når det kommer til service. En ulempe er at det ikke er de samme folkene på kundeservice som har programmert løsningen. Det betyr at de må sende videre/komme tilbake til deg med svar om det er problemer med programmet.
 

ThomasT

Medlem
Tenk på 1 ting: enkelthet og hvor kjapt det er å sjekke ut etter kunden har lagt varer i handlekurven. For guds skyld ikke heng deg opp i design, mange lager så mye fjas på nettbutikkene at det blir bare forvirring.

Pass på at du får god kategori visning, helst ha en venstreblokk med alle kategoriene, i tillegg til hovedmeny i topp. Hurtigkasse og fine produktbilder..voila!

Integrasjon mot Edi soft/ både den rimelige løsningen, samt deres web baserte ticket finnes i magento;-) Øvrig alle andre integrasjoner du har behov for tilbys også der.

Keep it simple. Lykke til!
 
Topp