Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny plattform, bør jeg vurdere nye betalingsløsninger?

jonasb

Medlem
Heisan,

Driver et nettbutikk på portspesialisten.com.

Vi driver og utvikler en ny plattform.

Per nå bruker vi betalingsmåtene Paypal, Klarna og forhåndsbetalt faktura.

Vi bruker Paypal til å prosessere kort, bakdelen her er at kunden må bli oversendt til Paypal og vi må forklare i kassen at kunder kan velge å betale som gjest. Fordelen er ingen bankbrikke og at vi er fornøyd med å bruke Paypal.

Jeg har sett etter løsninger for å ta betaling direkte på våre sider, men har funnet ut at Paypal Payments Pro foreløpig ikke er støttet i Norge (workaround, anyone?) .

Bør jeg vurdere å bruke for eksempel DIBS API slik at jeg prosessere kort direkte på vår side?

Med DIBS må jeg vel regne med 1,9 % (Swedbank) + 5 kr per transaksjon. + 149kr mnd.

Fakta:

- DIBS blir vel rimeligere for meg da jeg har omsetning på over 20k i mnd.

- Jeg synes det selv ser uprofft å sende videre til Paypal, for jeg antar at mange av mine kunder ikke kjenner til Paypal som et sterkt varemerke.

- Forøvrig er det sjelden noen blir oversendt til Paypal og forlater handlekurven. Håndfull kunder som har ringt og ikke forstått at de må trykke "Jeg har ikke Paypal-konto" .
 
Sist redigert:

spikre

peterhamre.no
Du sier:
- Alt fungerer helt topp
- Vi er kjempe fornøyd
Bør jeg bytte?

Mitt råd er definitivt å ikke bytte*. De som kontaktet deg fordi de ikke forstod paypal, ville åpenbart ikke forstått de utallige gangene DIBS sin løsning er nede - eller av andre grunner. Jeg kan ikke huske at paypal noen gang har vært nede. Paypal fungerer ikke for alle, men tydeligvis for deg :)

*Forutsetter av statistikken din er korrekt
 

ptomter

Medlem
Jeg vil annbefale å bruke Nets da DIBS har hatt svært mange problemer i år, og sliter fortsatt med et godt API som ikke er uten bugs. Jeg selv flytter i disse dager alle mine kunder som bneruker DIBS i sin nettbutikk over til Nets og Netaxept løsningen, da de har et godt uviklet api, med dokumentasjon og eksempler.
 

Baard - PayEx

New Member
Betalingsløsninger

Heisan,

Driver et nettbutikk på portspesialisten.com.

Vi driver og utvikler en ny plattform.

Per nå bruker vi betalingsmåtene Paypal, Klarna og forhåndsbetalt faktura.

Vi bruker Paypal til å prosessere kort, bakdelen her er at kunden må bli oversendt til Paypal og vi må forklare i kassen at kunder kan velge å betale som gjest. Fordelen er ingen bankbrikke og at vi er fornøyd med å bruke Paypal.

Jeg har sett etter løsninger for å ta betaling direkte på våre sider, men har funnet ut at Paypal Payments Pro foreløpig ikke er støttet i Norge (workaround, anyone?) .

Bør jeg vurdere å bruke for eksempel DIBS API slik at jeg prosessere kort direkte på vår side?

Svar: Du kan også bruke andre PSP i det norske markedet - for eksempel PayEx. Mer info om våre tjenester her: Bedrift - PayEx

Med DIBS må jeg vel regne med 1,9 % (Swedbank) + 5 kr per transaksjon. + 149kr mnd.

Svar: DIBS er en PSP i det norske markedet (Payment Service Provider). Swedbank er en kortinnløser (agent for Visa og MasterCard.). Du trenger både en avtale med en PSP og en kortinnløser.

PayEx START dekker det du trenger for å komme igang. Ta kontakt for mer info. Mob: 982 18 071.

Fakta:

- DIBS blir vel rimeligere for meg da jeg har omsetning på over 20k i mnd.

Svar: Det er rimeligere å bruke en PSP (NETS, Dibs eller PayEx) enn PayPal. PayPal transaksjoner er dyrere å prosessere.

- Jeg synes det selv ser uprofft å sende videre til Paypal, for jeg antar at mange av mine kunder ikke kjenner til Paypal som et sterkt varemerke.

Svar: Det skal du ikke være redd for. PayPal er en seriøs aktør i betalingsmarkedet i Europa og resten av verden. Skriv litt om PayPal på dine nettsider slik at kunden blir trygg på det.
Du kan også prosessere PayPal transaksjoner via PayEx.

- Forøvrig er det sjelden noen blir oversendt til Paypal og forlater handlekurven. Håndfull kunder som har ringt og ikke forstått at de må trykke "Jeg har ikke Paypal-konto" .

Svar: Som nevnt over - skriv litt om hvordan kundene dine skal bruke PayPal på nettsidene dine og hva de må gjøre.

Håper dette var gode svar.

Baard
PayEx
 

Baard - PayEx

New Member
Jeg vil annbefale å bruke Nets da DIBS har hatt svært mange problemer i år, og sliter fortsatt med et godt API som ikke er uten bugs. Jeg selv flytter i disse dager alle mine kunder som bneruker DIBS i sin nettbutikk over til Nets og Netaxept løsningen, da de har et godt uviklet api, med dokumentasjon og eksempler.

Svar: Eller du kan bruke PayEx ? Bedrift - PayEx...

Hvor mange kunder har du da ?
 

jonasb

Medlem
Takk for gode råd.

Skal vurdere da NETS ovenfor DIBS.

Har vært i kontakt med Paypal og de jobber med å utvikle Pro for flere land, så håper det kommer på plass snsart.
 

ThomasT

Medlem
Har ikke mye erfaring med Dibs, annet jeg vet at de stadig sliter litt. Men Nets har jeg veldig god erfaring med og har egentlig aldri vært borti noe tull. Og vi har endel nettbutikk kunder som benytter Nets.

Og erfaring sier at selv om paypal fungerer, er dette ett supplemment og du fremstår mer seriøs med å tilby kredittkort med Nets.
 
Topp