Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny side: Boligsøknad.no

metallian

Medlem
Startet ny side: Boligsøknad
Tema: Tips og informasjon rundt byggesøknader og relaterte emner, det skal legges vekt på "Spørsmål og svar" muligheten.

Siden er ny så jeg beklager at jeg er litt tidlig ute med å be om tilbakemeldinger men jeg har funnet theme jeg er fornøyd med og har begynt med de første artiklene så jeg håper det er såpass på plass at Dere har innspill å komme med.

Siden er litt annerledes-la oss kalle det "mer seriøs" enn de andre sidene mine og jeg ønsker at siden skal ha et klart seriøst/faglig preg.

Noen punkter jeg bla lurer på:
1.Er reklamene ok integrert?
2.Header-ikke helt fornøyd, tips til størrelse og fargevalg(altså lyst/mørkt bilde f.eks) på denne?
3.Antall artikler som vises-jeg har satt denne til 3 nå ettersom jeg bare har 3 artikler ute, men hvor mange er passende syns dere? HAr vurdert 6 selv, da blir det 2 rekker med 3...


Og dersom noen har tips til aff.programmer som passer tar jeg imot det med takk, har ikke funnet så mye aktuelt foreløpig selv om de to som er på plass nå (hjemogvill.no og room21 forsåvidt er relevante.)
 

domain

Medlem
Syntes reklame gjør siden veldig sammen trykket. Ved å ha de ulike emnene ved siden av hverandre syntes jeg hele siden virker rotete.
 

Ole Avranden

utvandret
Aktuell tematikk uten den helt store konkurransen, så jeg tror det er en god ide du har kommet opp med her.

1: Tror annonsene vil passe inn når du får mer innhold på plass.
2: Headeren bør være litt høyere slik at mer av bildet vises. Evnt finne et annet bilde som passer å bli beskåret så mye.
3: Du bør ha minimum 6 artikler på forsiden. [Av SEO-grunner ville jeg sagt 9 eller 12.]

- Themet var kanskje litt kjedelig, men det fungerer.
- Ikke bruk stor forbokstav på hvert ord på forsidetitlene.
- Kan du legge inn litt variasjon i størrelse på bildene vil forsiden bli mer levende. F.eks ett bilde over full bredde, så 3 i bredden under hovedsaken.

Lykke til med siden!
 

metallian

Medlem
Det med store bokstaver i alle ord i tittel på forsiden har jeg ikke funnet ut hvordan jeg endrer enda, jeg skriver selvsagt ikke det med store bokstaver av meg selv ;-)

TAkk for gode tips sålangt, keep em coming :)
 

metallian

Medlem
Aha....her kanskje ja?

h1 a, h2 a, h3 a, h4 a, h5 a {
color: #0077AA;
text-transform: capitalize;
}

h1, h2, h3, h4, h5 {
clear: both;
float: left;
width: 100%;
}

EDIT:Fjernet den linjen nå og voila-glimrende hjelp Ola :)
 
Sist redigert:

janerik

Medlem
Ville droppet reklamen på forsiden - den forstyrrer mye.

Tar du den bort, vil innleggene dine få større fokus også - slik det er nå drukner de litt i reklame. Videre på enkeltinnleggene gjør det ikke så mye med reklamen, da står innlegget uansett tydelig frem.

Ville også droppent "Spm" - foran tittelen i innleggene dine - man forstår jo at det er et spørsmål når man ser spørsmåltegnet i enden... ?
 

metallian

Medlem
Ville droppet reklamen på forsiden - den forstyrrer mye.

Tar du den bort, vil innleggene dine få større fokus også - slik det er nå drukner de litt i reklame. Videre på enkeltinnleggene gjør det ikke så mye med reklamen, da står innlegget uansett tydelig frem.

Ville også droppent "Spm" - foran tittelen i innleggene dine - man forstår jo at det er et spørsmål når man ser spørsmåltegnet i enden... ?

Jeg har satt "Spm" først på de innleggene som er svar til spørsmål som er sendt inn (eller spm jeg har funnet stilt andre steder da igrunn siden det ikke er trafikk enda) for å skille de fra de andre innleggene...Dårlig valg kanskje? Jeg vil legge endel vekt på dette med Spørsmål&svar på denne siden derfor har jeg valgt den løsningen....

Ingenting er spikret i stein så tidlig i oppstarten...
 

Eggan

medlem
Jeg er enig i at spm er unødvendig, tenk litt på det. Får leseren noen ekstra informasjon ved at du tar med spm? Se på følgende:

Spm:Hva er en forstøtningsmur?
Hva er en forstøtningsmur?

For min del er det lettere å lese uten spm, i tillegg skjønner jeg raskt at dette er et spørsmål i og med at du har et spørsmålstegn. I dette tilfellet er det kanskje uansett ordet "forstøtningsmur" som vekker leseren, og ikke det som står før.
Og sist men ikke minst, du har fått litt rare permlenker når du har med som, f.eks /spmhva-er-en-forstotningsmur, i mitt hodet er /hva-er-en-forstotningsmur bedre ;)
 

Tony J

Alle skal få
Alternativt kan du lempe disse artiklene under en tittel som for eksempel "Vanlige spørsmål" . Men enig at det er bedre uten Spm.

Lykke til med siden

Tony
 
Topp