Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny webshop - domain name?

Ctech

Medlem
Som en del vet så har jeg domenet amedisin.no for en klinikk.

Har også domenet amedisin.com (som jeg vurderer å bruke)

Men lurer nå på om jeg burde skaffe et eget domene som matcher den nye nettbutikken jeg starter. Nettbutikken skal selge vitaminer og helse relaterte produkter.. andre produkter som kommer senere er kanskje fairtrade te, kaffe, sminke etc.

Burde jeg ha et domene som er f.eks
www.vitaminerogmineraler.no
B2W.COM - (sikkert tatt :)
www.vitamin-butikken.no
www.vitamin-norge.no

Noen som har noen forslag?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
vitaminbutikken.no / vitamin-butikken.no ville vært mitt valg av de du nevnte over. Husk å ta med både med og uten bindrestrekk, for jeg kan love deg at en stor del av type-inn trafikken vil gå inn UTEN bindestreken.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ikke legg ut gode forslag her, de kan bli snappa opp.

Tror egentlig ikke det er så mange her inne som er såååå frekke når det gjelder .no domener og spesielt ikke om han planlegger å registere det i dag. Om noen her inne skulle finne på å være så frekke skulle dem i det minste fått seg en permanent utestengelse.
 

Ctech

Medlem
Mange gode forslag her.

Men hva er egentlig viktig når man velger domenet?

De viktigste søkerordene i domenet?
Lett å huske?
Forklarende av innholdet på siden?

Noe annet?


Spørsmål:

- Hvorfor ha flere en ett domenet? (I tilfelle noen skriver det feil?)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
For en nettbutikk vil jeg påstå den viktigeste faktoren er at det er lett å huske. Om du ikke har med søkeordet i domenet kan du veie opp det med å bygge noen få ekstra lenker, derimot et vanskelig domenenavn vil det koste deg mye penger i form av branding for at folk skal huske det.
 

Ctech

Medlem
Så hva med amedisin.com?

Tanken er at jeg skal bruke lignende design, slik at kunder kjenner seg igjen fra klinikken og omvendt. Og annonser for internettbutikken vil bli implementert i klinikk siden, slik det er i dag på forsiden (top 4 produkter)

Internett butikk design (utkast): Home page
Klinikk design: Alternativ Medisin Røa, Oslo

Hva synes dere om denne ideen? Eller burde jeg separere dem helt domene, design etc? En ide er jo å ha lignende design men et annet domenet enn amedisin.com
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvorfor ikke bare amedisin.no/shop eller shop.amedisin.no ? Eventuelt bytte ut ordet shop med butikk/webstore/store/nettbutikk. Personlig ville jeg gått for subdomene strukturen. Da kan du legge eventuelle andre apps i fremtiden i samme struktur.

shop.amedisin.no
blogg.amedisin.no
forum.amedisin.no
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kan du utdype den litt bedre?

Med tanke på at det er en norsk side du driver og konkurransen ikke er så alt for stor vil jeg påstå at det ikke er avgjørende for deg å ha nøkkelordet i domenet.
 
Topp