Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nye Idium Web+

otinnen

Medlem
Jeg har fått prøvekjøre den nye publiseringsløsningen fra @idiumas, Idium Web+. Les vurderingen her: XXX
 
Sist redigert av en moderator:

otinnen

Medlem
Hei Tonny. Det var en overraskende vurdering av deg. Jeg anser foruminnlegget som et innlegg i diskusjonen om CMSet, slik forumbeskrivelsen oppfordrer til. Beklager om jeg har misforstått forumets formål.

Jeg er også spent på andres vurdering av Idium Web+, både på denne siden og evt i bloggens kommentarfelt.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg er også spent på andres vurdering av Idium Web+, både på denne siden og evt i bloggens kommentarfelt.

Ettersom en må sende inn et kontaktskjema for å få tilgang til en demo blir det nok ikke noen vurdering fra meg, og jeg tror nok du også ekskluderer de aller fleste andre som ikke har ekstremt godt med tid.
 

zapotek

Medlem
Sakset fra testen: "Når VÅRE kunder skal velge publiseringsløsning, er det alltid en avveining mellom brukervennlighet og funksjonalitet. "

Altså en test utført av en som jobber for samme firma. Ja, dette er reklame.
 

erik

New Member
Ikke ansatt hos oss

Jeg jobber for Idium og otinnen er jo ikke ansatt hos oss.

Ja, han jobber med relaterte produkter hvor kundene hans kan ha nytte av å benytte et CMS - men det må vel være lov til å ha meninger om de forskjellige produktene som er tilgjengelige?

Går ut i fra at det ikke hadde blitt noe spørsmål om han hadde ment at produktet var skikkelig dårlig?
 

Ståle

Medlem
Sakset fra testen: "Når VÅRE kunder skal velge publiseringsløsning, er det alltid en avveining mellom brukervennlighet og funksjonalitet. "

Altså en test utført av en som jobber for samme firma. Ja, dette er reklame.

Nja..."Tenk as" er jo et eget firma som tar seg av oppdatering av websider. De har da sikkert mange kunder med forskjllige typer CMS. Jeg regner med han sikter til de kundene... :)
 

vramdal

New Member
Sakset fra testen: "Når VÅRE kunder skal velge publiseringsløsning, er det alltid en avveining mellom brukervennlighet og funksjonalitet. "

Altså en test utført av en som jobber for samme firma. Ja, dette er reklame.


For ordens skyld: otinnen jobber IKKE i eller for Idium - jeg gjør.

Vi ønsket tilbakemeldinger på det nye produktet vårt fra folk som har brukt forskjellige publiseringsløsninger før, og har spurt utvalgte folk om de kunne tenke seg å teste for oss.

Otinnen viste seg å være i den kategorien - han har erfaring med forskjellige CMS-produkter (bl.a. andre av våre produkter, iflg en tidligere bloggpost). Derfor sendte vi han en mail og spurte pent om han ville teste. Mer mystisk er ikke dette.
 

picxx

Well-Known Member
Går ut i fra at det ikke hadde blitt noe spørsmål om han hadde ment at produktet var skikkelig dårlig?

Det er jo objektiviteten det settes spørsmålstegn ved.
Hvis jeg hadde brukt Tonny/qts som leverandør av websider og hatt en "reviewside" hvor han hadde fått full score (noe som igjen hadde betydd flere salg for meg) er det klart dette ikke er en objektiv vurdering.

Forum er selvsagt en grei plass å spamme i, men ikke dette forumet, med slike produkter. De fleste jobber vel tross alt til daglig innen bransjen, så ikke se på oss som totalt idioter da.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg jobber for Idium og otinnen er jo ikke ansatt hos oss.

Ja, han jobber med relaterte produkter hvor kundene hans kan ha nytte av å benytte et CMS - men det må vel være lov til å ha meninger om de forskjellige produktene som er tilgjengelige?

Går ut i fra at det ikke hadde blitt noe spørsmål om han hadde ment at produktet var skikkelig dårlig?

Nei, da hadde jeg ikke satt spørsmål ved objektiviteten :-D

Finnes det virkelig ikke en eneste negativ ting med idium? Ærlig talt så ser den vurderingen ut som en reklame, men produktet er kanskje så bra? Det er i såfall en gledelig nyhet, 99% av hjemmestrikkede norske CMS har alltid vært klønete å bruke.

Lykke til Idium.
 

otinnen

Medlem
Hei dere

TENK AS leverer ikke publiseringsløsninger, verken fra Idium eller andre CMS-leverandører. Vi tror imidlertid på samarbeid på tvers av ulike aktører i bransjen for at kunden skal få en så hensiktsmessig webløsning som mulig. Flere CMS-leverandører har tilbudt oss betaling for formidling av kunder, men vi har aldri valgt å tjent penger på å anbefale andres publisereingsløsninger.

Tonny: Ja, jeg tror du kan ha vært for kjapp. Det kan skje.

zapotek: Ståle har presisert hva som menes med "våre kunder" i bloggposten. Beklager hvis dette var uklart.

Tonny: Be Idium om å få en demoversjon av det nye produktet, og kom gjerne med kritiske blikk på ting jeg ikke har belyst. Om man finner noe negativt med løsningen kommer an på hvem man tenker seg at brukeren er. For små og mellomstore webløsninger kan jeg ikke se at produktet har åpenbare mangler, prisen på produktet tatt i betraktning. Jeg er enig i at det er gledelig at en stor pengemaksin som Idium har valgt å lage et så godt produkt som Idium Web+

Bloggposten finnes her: Jeg har prøvekjørt nye Idium Web+ TENK blogg
 
Topp