Kjapp og trygg hosting for Wordpress

OCR/KID og Norid i WHMCS

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Jeg har observert at mange norske hostingselskaper ettterhvert benytter seg av whmcs sitt system for handtering av ordrer og kunder. Det er veldig positivt at systemet blir brukt, og ennå bedre hvis man kunne få til et samarbeid. Pr i dag er det en del ting i systemet som må løses med å patche opp systemet for å få det som man ønsker. Vi har selv brukt noen kroner på å få tilpasset sære løsninger for oss. Kan nevne ting som f.eks. fakturagebyr, MVA rapporter, Åpne poster, forfalte poster etc.

Nå har vi begynt å tenke litt på å kjøre KID nummer på fakturaer igjen. En annen sak som kan være spennende å få til er å integrere Norid sin EPP som en modul til WHMCS. Er det kanskje noen der ute som har erfaringer med dette? Evnt kanskje noen som kan gi et prisoverslag på OCR modul for WHMCS?

Om det er flere som er interesert kunne man kanskje inngått et samarbeid på vedlikehold og utvikling for WHMCS slik at man ikke bruker så mye tid hver på å få løsningen optimal.

Hører fra dere!
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Takk Pong. Tenkte å få brukt resursene mer fornuftig i stede for at vi alle skal sitte på hver vår kant å kode det samme.

I følge BBS/ Nets er det ennå OCR som gjelder om du ikke har eFaktura eller avtalegiro:
OCR giro - BBS-Nordic

Dessverre er eFaktura og avtalegiro forholdsvis kostbare løsninger sammenlignet med OCR/ KID for oss som ikke omsetter for så veldig mye.
 

proisp

Medlem
Ja, man må være registrar for å bruke Norid sin EPP.

OCR gjelder enda ja, og kjøres som regel i kombinasjon med eFaktura. Holder faktisk på med avtalen med Nets i øyeblikket i forbindelse med bankbytte hvor vi dermed må opprette nye avtaler for OCR og eFaktura. Flytter bort fra Nordea som har økt sine allerede stive priser.

Det er forresten en del forskjeller i pris på eFaktura hos de forskjellige bankene. Det er mye å spare på å gjøre undersøkelser der, men du må bruke en del tid på telefon for å finne prisene for bankene har ikke akkurat kontroll på det selv (eller kjenner sine egne produkter) :)

Vi har forøvrig utvikling av modul til WHMCS på tapet her, men det blir via vår egen API. Regner med dere skal operere som registrar selv?
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hepp,

Det var derfor jeg sa 'Jo?' til Tonny. Vi har vært registrar i mange år, og jeg hadde aldri tatt den diskusjonen uten å være registrar =)

Når det gjelder OCR så er det en løsningen som kan fungere veldig greit med KID på faktura dersom man ikke velger eFaktura. Vårt volum er ikke stort nok til at eFaktura avtaler lønner seg. Derfor har vi tidligere kjørt denne løsningen, og etter at vi har tatt i bruk WHMCS ser vi at vi ønsker å få dette på plass igjen. Har undersøkt litt priser på utvikling, og man kan få laget til en grei modul for OCR for rundt 4-5000 kroner i lav-kost land.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Hepp,

Det var derfor jeg sa 'Jo?' til Tonny. Vi har vært registrar i mange år, og jeg hadde aldri tatt den diskusjonen uten å være registrar =)

Når det gjelder OCR så er det en løsningen som kan fungere veldig greit med KID på faktura dersom man ikke velger eFaktura. Vårt volum er ikke stort nok til at eFaktura avtaler lønner seg. Derfor har vi tidligere kjørt denne løsningen, og etter at vi har tatt i bruk WHMCS ser vi at vi ønsker å få dette på plass igjen. Har undersøkt litt priser på utvikling, og man kan få laget til en grei modul for OCR for rundt 4-5000 kroner i lav-kost land.

Si fra om du skal sette i gang, så kan jeg dele noen funksjoner.

Har noe kode både for generering av KIDnummer(Kidgenerator) og innlesning av OCR filer fra Nets/direkte fra bank.
Dette er bygget for bruk i våre backendsystemer for å handtere faktura/innbetaling på en så automatisert måte som mulig.
Neste steg jeg tenker å utvikle er automatisk henting av filer fra NETS.

Basert på det har du KID oppe å kjører på 5 minutter ;)
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei Yngve,

Høres veldig bra ut. Vi blir å starte utvikling av modul for WHMCS i løpet av noen få måneder. Send meg en PM med priser, så skal jeg vurdere det =) Tusen takk!
 

Sunshine

Medlem
Kom dere noe lenger med KID generering i WHMCS?

Hadde kanskje vært greit med en samleside på webforumet hvor vi kan dele alle integrasjoner med andre systemer. Er nok fler og fler som benytter seg av WHMCS i Norge, alle med hver sine gode integrasjoner.

Er jo som kspoosh sier i post #3. Er ingen vits å finne opp hjulene på nytt.. :)
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Jeg svarte deg på PM. Beklager at jeg ikke er så aktiv for tiden, men en del prosjekter tar dessverre mye av tiden min.
 

webtechit

New Member
Kid nr løsning til WHMCS

Du vi er også ute etter en løsning for kid i whmcs. har du funnet ut av en løsning eller?
Betaler med glede :)
 
Topp