Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Opplevelser med rednskapsfører/skatteetaten - eller hvordan finner jeg en modern en

Britta

stoffdronning
Det er nesten for å grine...eller heller for å le fordi det er så håpløst.

Jeg ville ha en regnskapsfører fordi jeg kommer til å gå minst første året på underskudd (oppbygging av varelager koster penger og i Quiltebransjen ta det litt tid for å snakke seg rundt). Jeg er ansatt i tillegg og skal gjerne være sikker på at jeg få trukket alt jeg kan.

Men..så enkelt skal det da ikke være.
Ringte 2 her i bygda og opplyste at jeg hadde lyst å føre regnskap i noe onlinesystem.
Ikke interessert, for liten og ikke kunnskap til noe online.

Fikk time hos en i byen - som jeg ble anbefalt til. H*n ga meg noen almene tips, men hadde aldri hørt om at jeg kunne føre regnskap i Excel og var ellers litt gammeldags.

-------------------
Så kjøpte jeg noen utenlandske tjenester og prøvde å finne ut, hvordan det funker med å betale moms på det. Han fra tollvesen var veldig behjelpelig, så jeg kom til fylkesskattekontor.

Som trengte 2 forsøk for å finne svar og ringe med opp igjen.
For å gi med fullstendig rare og feil svar - som jeg akkurat fant selv ut på skatteetaten.
-------------------

Så jeg lurer - hvor finner jeg en modern regnskapsfører som er kjent til fjernleveringstjenester og onlinekjøp?
Kanskje jeg skulle ringe NARF å høre om det har noen under 35 år? *lol*
Eller spør en revisor om de kjenner til noen? Har de lov til å gi sanne informasjoner videre?

Hilsen, Britta
 

Miniforetak

Medlem
Regnskapshjelp.no er en av aktørene som tilbyr online regnskapstjenester. Det finnes sikkert andre, også, men det er de jeg kommer på i farten. Jeg har ingen kunnskap om kvaliteten på tjenesten, men du kan jo ta en titt.
 

quicktech

Medlem
Det er mange regnskapsførere der ute som "gjør seg dumme" og helst vil gjøre alt på gamlemåten for å kunne skrive så mange timer som mulig. Jeg kan på det varmeste anbefale begge de tjenestene som allerede har vært nevnt i denne tråden. Regnskapshjelp.no i kombinasjon med contafaktura.no er kanskje den mest kostnadseffektive og brukervennlige av dem.
 

Britta

stoffdronning
Takk for tilbakemelding. Har jo lest om begge før men ikke tatt det helt innom.
Skal i hvert fall bruke en av de, har bare ikke bestemt meg. Kommer også i tillegg til å bruke faktura i butikken, siden andre i samme bransje ikke har betalingproblemer med målgruppa (kvinner mellom 30 og 70 :)).
 
Topp