Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Outsourcing til privatperson i utlandet

knuttt

Medlem
Jeg driver en nettbutikk som ENK. Jeg tenker å tilby skreddersydde produkter på nettsiden min. Jeg har selv ikke kunnskap nok til å produsere produktene, så det blir aktuelt med outsourcing. På grunn av lønnsforskjellen er det aktuelt å få noen fra utlandet til å utføre tjenesten. Kunden registrerer altså sin bestilling på nettsiden min, jeg sender bestillingen videre til produsenten, han produserer og sender produktet til meg, og jeg leverer det til kunden.

Produksjonen vil imidlertid foregå av en privatperson i utlandet, ikke en registrert bedrift. Hvordan blir det da med tanke på regnskapsføring? Er det noen spesielle skatter jeg må betale for dette?
 

knuttt

Medlem
Ingen som vet svaret på dette? Hva om jeg ikke inngår en offisiell avtale om outsourcing, men bestiller produktet på vanlig måte, ment som videresalg. Jeg er altså kun en kunde, og ikke en partner.

Spørsmålet da blir hvilke regler som gjelder når bedrifter kjøper varer fra privatpersoner. Er det noe spesielt jeg må forholde meg til? Regner med at det er flere her inne som har kjøpt fra privatpersoner, så jeg hadde håpet at dere kan dele deres erfaring.
 
Topp