Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Overdreven lenking i Dagbladet

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis en tar en titt på flere artikler på Dagbladet om dagen ser det ut til at de har fått beskjed om å linke mere internt. En del av artiklene "oversvømmes" av linker.

Er det et forsøk på å holde antall sidevisninger oppe i sommer?
Er det et forsøk på bevisst SEO?

Skulle likt å vite......nysgjerrig som jeg er ;-)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hvis det er SEO så er det nok basert på det noen visste "noe". Men det er nok en parameter som tar hensyn til antall lenker i forhold til teksten, hos G.
Sidevisninger blir nok brukt for annonsesalg, så jeg tipper det er den.

Kanskje noen her kjenner noen som kjenner en frisør som har en nabo som ... som vet mer?
 

Morph

Svart belte i snoking
Det er i hvert fall dårlig SEO - siden Google indekserer samme link med samme ankertekst én gang.
 

mindcrime

Medlem
virker som om alt av de større nettavisene driver med det der i større eller mindre grad nå..
Jeg har sittet å klødd med i hodet å fundert på om de vet noe jeg ikke vet mht. google/indeksering.
Kan det være at slik linken ikke nødvendigvis gir bedre søkeresultat, men hyppigere indeksering og "drar" frem gamle artikler og gjør de "mer relevante"?
Har lagt merke til at klikk har begynt å rangere veldig godt på endel ord, så dete r mulig det er noe i det de holder på med...
 

metallian

Medlem
Intern linking skal såvidt jeg har forstått bidra til at gamle artikler indekseres hyppigere av botene slik at de anses som mer aktuelle. Jeg er litt usikker på hvor viktig dette evt er, og i hvilken grad det stemmer. Det er så mye rart å lese om SEO, linking osv at man kan bli helt tussete :)
 

Altberger

Medlem
Nettavisen

Enig at det er litt i overkant, men det er jo fremdeles langt igjen til de spammy artiklene til Nettavisen.

Nettavisen; kamuflerer reklame for egne tjenester som redaksjonelle artikler, dog med kategori; Tjenester.

Nettavisen er en skikkelig værsting og burde vært sett på av Forbrukerrådet!
Missliker sterkt de anbuds (spare penger) artiklene dems.
De ødelegger for Fagmann.no hvor kvalitet og ikke pris og den slags lurendreieri står i fokus :)

edit; kanskje litt off topic men måtte bare si det siden j irriterer meg over det.
 
Sist redigert:
Topp