Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Overføring produkter til ny nettbutikk

Moo

New Member
Hei! Holder på å lage en ny nettbutikk, og i den sammenheng så trenger vi å overføre alle produktene våre til en nye nettbutikken.

Mitt spørsmål er som følgende: Hva må vedkommende som jeg ansetter gjøre, og hva slags verktøy og tilgang trenger vedkommende? Og hvor lang tid ca. vil det ta?

Mvh
 

barentshavet

Active Member
Da må du lagre produktene dine i en Excel-fil eller CSV - hvis dette gjøres manuelt er det veldig tidskrevende. Opprett et produkt i Magento og eksporter for å få en eksempelfil på hvordan det må gjøres med tanke på riktig importoppsett. Ikke importer mer enn 1000 produkter pr. fil.

Det er i alle fall den eneste løsningen jeg kommer på nå.
 

beatngu

Member
Viss du ikke har en eksport mulighet i ditt gamle cms og må gjøre dette manuelt så kan dette ta en god tid.
Det som du også kan gjøre er å få en robot til å eksportere produktene dine fra den gamle siden til en csv fil.

Dette er mye raskere en å gjøre det manuelt og mye billigere.
Jeg er en ekspert på å lage roboter og alt som har med web automasjon å gjøre så viss du skulle trenge en robot så er det bare å sende en PM så kan jeg ta en titt på det.

For å lage dette trenger jeg ikke noen tilgang til siden din utenom en link til domenet som produktene skal hentes fra.
 

xdex

Medlem
Mest sannsynlig kan du be om en SQL dump, om dem ikke har egen export mulighet i systemet. Da kan du enkelt bygge opp egen fil, basert på SQL dumpen for å få inn alt nødvendig innhold. Regner med du vil ha med bildene også, så da kan det være greit å be om disse også, samt en kobling mellom bildene og produktene.
 
Topp