Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Påskekos: ny nettside PAJ :-)

peterandrej

pensjonert moderator
Kjeder meg litt i påsken siden det er så lite bra på TV, så bygde en ny nettside isteden :) Selvfølgelig responsiv. Sjekk bildene (iPhone-, iPad- og Web-visning).

Web - inntil 980px

peterandrejensenno_web.jpg


iPad (liggende) og iPhone (liggende) - inntil 769px

peterandrejensenno_ipad.jpg


iPhone (stående) - inntil 400px

peterandrejensenno_iphone.jpg
 

picxx

Well-Known Member
Er det han derre Gérard Depardieu du har leid inn som modell? :D
 

Bjørnar

Gründer
Tidligere var logoen lik, uansett hvilken vei man vrir hodet - nå må man vri det mot høyre, for å se/forstå bokstavene. Jeg antar det var derfor du ikke hadde den streken der i utgangspunktet?

Ellers: rent og pent. Litt for glad i deg selv for min smak, men hvis kundene liker det, så er det jo greit.

Forøvrig kult å bevise en gang for alle at man kan lage en nettside i gråtoner og likevel få det til å funke. Typografisk synes jeg dette er jævli bra.
 
A

aabbcc

Guest
Jeg synes det funker knallbra! Ikke noe unødvendig tull, rent og pent design. Bilde og fullt navn er bra - det viser at du står for det du leverer.

GOD PÅSKE!
 

adeneo

Medlem
Har egentlig designdysleksi, men samtidig litt OCD for system og orden, og linjer og gråtoner treffer hverandre meget bra.
Så er man selvfølgelig spesielt imponert over alt som er responsivt, da det krever en hel del mer, både i planlegging og kode.

Er ellers enig med Bjørnar, det er de færreste forunt å ha et slikt selvbilde at det første man gjør når man skal lage ny hjemmeside, er å klistre verdens største bilde av seg selv midt på, og så bittelittegranne tekst på ene siden, og det funker nok ikke for alle, men hvis det er budskapet man ønsker å formidle, så treffer den bra.

Ellers så er det slik at mange nettsider har alt for mange undersider, kontaktskjemaer og annet dilldall som er helt unødvendig for mange bedrifter, og således er det sprekt gjort av noen som jobber med web og gå for en "one-page" løsning.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Er ellers enig med Bjørnar, det er de færreste forunt å ha et slikt selvbilde at det første man gjør når man skal lage ny hjemmeside, er å klistre verdens største bilde av seg selv midt på, og så bittelittegranne tekst på ene siden.

Jeg er nok ikke noen selv-digger, men det fungerte best visuelt sett med et digert bilde ved siden av den lille teksten. Så da blir det jo litt hips-om-happ hva man har bilde av, men jeg har en del profesjonelle foto som jeg bruker. Det bildet der finner man også på baksiden av visittkortene faktisk.

Det kan nok diskuteres om det er lurt å fokusere så mye på seg selv, siden det helt klart gjør bedriften "mindre" (dvs mer sårbar), men jeg hater generiske bilder kjøpt på stockphoto - så da blir det lett store bilder av meg selv :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Så er man selvfølgelig spesielt imponert over alt som er responsivt, da det krever en hel del mer, både i planlegging og kode.

Det krever ikke så voldsomt mye mer, egentlig - men man må være litt mer bevisst på plassering og størrelser og slikt. På denne siden er f.eks teksten på venstresiden, som er en fordel når man går nedover i størrelse fordi teksten da kommer øverst. Bytter man om kommer bildet på toppen, og det vil man gjerne ikke.

Men det krever litt mer når det kommer til detaljer. Det er f.eks slik at størrelsen på teksten får et lite knepp opp i størrelsen når du går fra web til iPad-visning, og så enda et knepp opp fra iPad til iPhone. En annen irriterende detalj var at det som er overskriften delte seg stygt på en stående iPad, som jeg da rettet ved å lage et eget stilark kun for stående iPads.

På responsive prosjekter er det veldig mye slikt dill-dall som man naturlig nok ikke trenger å tenke på dersom man lager mer tradisjonelle web-løsninger.
 

Tony J

Alle skal få
Logoen kan også minne om en nettside hvor det er 3 kolonner for artikler. Fin side og du har tidligere nevnt at de fleste kundene kommer av jungelordet og da er det vel ikke behov for noe hokuspokus, men for folk uten ifra kunne det vært ideelt å få sett noe du har laget, så et forslag kan være at du knytter de kundene du nevner på forsiden og lenker de mot prosjekter relatert til disse (med kundenes samtykke selvsagt). De kan jo sikkert få tilsendt dette på e-post fra deg, men tid er også penger :)
 
Topp