Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Planer om nettbutikk

Status
Stengt for ytterligere svar.

Martin R

Medlem
Planer om å opprette en nettbutikk!
Jeg har planer om å opprette en nettbutikk.
Jeg vil selge diverse produkter sånn som (Gadgets) og litt andre gode produkter.

1. Hvor mye må jeg beregne i markedføring?
2. Hvor mye må jeg beregne i start kapital (bedrift)
3. Hvor mye må jeg beregne på andre diverse utgifter.

Er det lurt å starte en nettbutikk fra bunn eller å kjøpe en nettbutikk som er i gang allerede?


Noen som har noen gode tips til hva man må tenke på`?
Kanskje det smarteste er å kjøpe en nettbutikk som drives allerede?

Vis jeg finner på et firma navn og skal opprette et firma. Hvor lang tid tar det før alt er klart?

Vis jeg kjøper en nettbutikk kan jeg bare selge produktene dagen etter?

Tar gjerne i mot alle tips og råd!


"Det er en over 18 år som kanskje står ansvarlig for nettbutikken som jeg skal drive"
 

Martin R

Medlem
Svar - Dag Frogner

Hvis det kanskje er en over 18 år som står ansvarlig, må du først finne ut om vedkommende står ansvarlig eller ikke, for du kommer ingen vei hvis ikke.

Hei,

Jeg skal lage en framføring til personen det gjelder.
Jeg trenger så mye informasjon som er mulig å få tak i.
 

Tony J

Alle skal få
Vaffel.

Du vil for mye på en gang. På den måten mister du litt oversikt.

Det er absolutt viktig å ha pågangsmot, men til syvende og sist så
er det resultater som teller.

Jeg vil anbefale deg å starte en blogg. Det er det enkleste du kan gjøre
med minst mulig midler (kapital/penger).

1.Finn et kult domene (nei, rabattnett.com bør ikke brukes til en slik blogg)
2. Spar opp 1000 kr.
3. Finn et kult template til wordpress som du ønsker skal være på sin blogg.
(det finnes mye gratis og dette kan du Google)
4. Søk her på forumet "Kan noen installere wordpress med mitt template + de plugins jeg trenger for å få en enkel blogg som er optimalisert for angrep utenifra og hjelpe meg å komme i gang med en artikkel for 1000kr?"
5. Når du har fylt opp siden din med artikler du har skrevet eller gjesteinnlegg fra andre kan du begynne å tenke på reklame på siden (google adsense)
6. Etterhvert kan du søke om å bytte linker med andre, eller kanskje kjøpe noen.

Du kan tjene penger på blogg også vaffel om du klarer å skrive slik at du får trofaste lesere. Jeg leste at han som blogger i glabladet. no selv skrev at han tjener 20-30.000 i mnd, og dette er vel ikke så ille selv for deg?

Uansett, start i det små og få erfaring før du begynner å tenke stort :)

Tony
 

Martin R

Medlem
Svar

Vaffel.

Du vil for mye på en gang. På den måten mister du litt oversikt.

Det er absolutt viktig å ha pågangsmot, men til syvende og sist så
er det resultater som teller.

Jeg vil anbefale deg å starte en blogg. Det er det enkleste du kan gjøre
med minst mulig midler (kapital/penger).

1.Finn et kult domene (nei, rabattnett.com bør ikke brukes til en slik blogg)
2. Spar opp 1000 kr.
3. Finn et kult template til wordpress som du ønsker skal være på sin blogg.
(det finnes mye gratis og dette kan du Google)
4. Søk her på forumet "Kan noen installere wordpress med mitt template + de plugins jeg trenger for å få en enkel blogg som er optimalisert for angrep utenifra og hjelpe meg å komme i gang med en artikkel for 1000kr?"
5. Når du har fylt opp siden din med artikler du har skrevet eller gjesteinnlegg fra andre kan du begynne å tenke på reklame på siden (google adsense)
6. Etterhvert kan du søke om å bytte linker med andre, eller kanskje kjøpe noen.

Du kan tjene penger på blogg også vaffel om du klarer å skrive slik at du får trofaste lesere. Jeg leste at han som blogger i glabladet. no selv skrev at han tjener 20-30.000 i mnd, og dette er vel ikke så ille selv for deg?

Uansett, start i det små og få erfaring før du begynner å tenke stort :)

Tony



Tusen takk for godt svar!
Jeg skjønner hva du mener! :)
 

Martin R

Medlem
Svar: Dag Frogner

Enig med Tony der. Du har nye planer hver måned og det er nok grunnen til at du fortsatt ikke har fått en eneste nettside opp og gå.

Hva skjer med Rabattnett? Den skal jo åpne 1 mai.


Ja, jeg skal åpne Rabattnett 1 mai! :)
Det skal bli en knall start! :)
 
Hvor mye penger du trenger kommer ann på hvordan du har tenkt å drive selskapet. Skal det gjøres fra gutterommet eller trenger du et eget lager? Eget lager da snakket vi fort snakke om rundt 2-300.000 i året for leie for rundt 150 kvm, uten noe innhold. Å sette opp visakort og fakturaløsninger tar omtrent 3 uker før de er oppe å går.

Noen av utgiftene tilnyttet nettbutikk: visakort, faktura, henting av varer, frakt, lager, telefon, server, emballasje, varer, reklame regnskapsfører.

Litt avhengig av skala på virksomheten ville jeg hatt minimum 3-500.000 i banken før jeg hadde startet. Nå skal det sies at man selvfølgelig kan klare dette med mindre penger. Mulig at 100.000 holder i første omgang. Men tenk på at alt koster penger.
 

Martin R

Medlem
Svar Arbroke

Hvor mye penger du trenger kommer ann på hvordan du har tenkt å drive selskapet. Skal det gjøres fra gutterommet eller trenger du et eget lager? Eget lager da snakket vi fort snakke om rundt 2-300.000 i året for leie for rundt 150 kvm, uten noe innhold. Å sette opp visakort og fakturaløsninger tar omtrent 3 uker før de er oppe å går.

Noen av utgiftene tilnyttet nettbutikk: visakort, faktura, henting av varer, frakt, lager, telefon, server, emballasje, varer, reklame regnskapsfører.

Litt avhengig av skala på virksomheten ville jeg hatt minimum 3-500.000 i banken før jeg hadde startet. Nå skal det sies at man selvfølgelig kan klare dette med mindre penger. Mulig at 100.000 holder i første omgang. Men tenk på at alt koster penger.

Jeg har planer om å starte med 50.000

Jeg tror det beste er om jeg kjøper en nettbutikk som er i gang.
Siden det koster vel mer og starte en nettbutikk en å kjøpe en som allerede er i gang.
 

Martin R

Medlem
Svarer

Vis jeg får en til å stå ansvarlig for nettbutikken.

Vis det skjer at nettbutikken min går konkurs?!
Jeg har jo ikke penger til det.
 

Ole Avranden

utvandret
Enhver krone du putter inn i en nettbutikk (eller hvilket som helst annet prosjekt) må du være forberedt på å tape. Så har du ikke råd til å tape pengene, har du heller ikke råd til starte opp. Så enkelt er det.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp