Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pris på frakt?

Tonny Kluften

Administrator
Har dere testet ut forskj. fraktpriser for å se om noe gir mer konverteringer?

Jeg liker å ha fast fraktpris, f.eks. kr 59, men ved små bestillinger så blir inntjeningen liten hvis alt skal gå i pakker med sporing.

Hvis dere sender pakker uten sporing, hvor ofte får dere beskjed om at kjøper ikke har mottatt pakken?
 

svarstad

Medlem
Jeg sender ut flere tusen brevpakker hvert år, i år har jeg ikke hatt noen kunder som ikke har fått varene sine. I fjor hadde jeg vel 1 kunde som ikke fikk varen, så det er ikke noe stort problem å sende vanlige brevpakker. Kunden har mulighet til å velge om de vil sende varen som brev eller pakker, frakt på brev 49-59 og servicepakke/bedriftspakke pris etter postens satser.
 

alterego

Medlem
Samme her, aldri opplevd at kunder ikke har mottatt varer som er sendt som brevpost, og vi sender ganske mye brevpost. Men det er mulig at målgruppen vår er av den stabile sorten?

Kunder som handler på faktura (bedrifter) får alltid pakken levert på døren og da betaler de den faktiske fraktkostnaden.

Vi synes fast fraktpris er enklest, da vet kundene fraktprisen før de handler. Dette går greit så lenge produktene har noenlunde samme størrelse/vekt/pris pr. enhet.

Leveringer med verdi over kr 1.000 sender vi alltid som pakke med sporing og vi går da i underskudd om vi bare ser på den faste fraktprisen kunden har betalt.

Målet er å gå i null på frakten og tjene pengene på produktene vi selger.
 

eplebiten

Medlem
Jeg har heller ikke opplevd at hverken pakker eller brev ikke har ankommet. Men jeg har derimot opplevd noen ganger at brev har ankommet 6-9 dager etter at de har vært sendt. Spesielt gjelder dette for brev som sendes til Nord-Norge og mer grisgrendte strøk.
 

nilsga

Medlem
Å sende pakker med sporing er ingen garanti for at ting kommer frem. Bring mistet nettopp en av mine pakker. Og med de latterlige erstatningssummene det opereres med i transportbransjen ble det et surt tap å svelge...
 

jsk

Medlem
Sender i dag med fast frakt på 39,- og gratis frakt over et visst beløp. Fungerer greit.
Har også prøvd gratis frakt, men da kan det kanskje være greit å ha et minimumsbeløp på ordren. Blir jo helt feil å sende en vare til 39 kr og betale kanskje opptil 34 kr i porto ;)

Har sendt flere tusen brev/pakker uten sporing både innenlands og utenlands hvorav kanskje en håndfull har påstått å ikke motta varen så da har vi sendt på nytt. Dette er ikke dyre produkter.
 

ventro

www.ventrogruppen.no
Jeg sender alle pakker under kr. 599,- med vanlig A-post (brevetikett fra Proteria) og alt over med sporing. Funker greit for meg. Aldri opplevd at en pakke har forsvunnet. Posten gjør jobben sin :D
 

ventro

www.ventrogruppen.no
Som tidligere nevnt så sender jeg pakker under kr. 599,- med A-post, alt over som Minipakke. Har likevel vektbassert frakt, slik at "det går opp i opp".
 
Topp