Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pris på side med over 48 000 følgere på facebook?

Rismoen

Medlem
Tema: Nyheter, historier og underholding

- Over 48 000 ekte likes (rundt 99.5% er norske, ingen er kjøpte)

- Tjener lett 10 000,- i mnd på adsense. Bruker du mer enn 3-4 timer i uka så fikser du 20 000,- glatt + affiliate, så blir det sikkert en enda penere sum (har ikke prøvd dette selv)

- Allsidig domenenavn som kan brukes til det meste.

- Fint design (Wordpress)

- Mye potensiale!

Hva tenker dere er en grei pris? (domene + nettside + facebook side)

PS: Siden er ikke til salgs, så det er ikke nødvendig å skrive "send PM"
 

Erlend

Medlem
Det er umulig å sette en pris på nettsiden ut fra den informasjonen du kommer med her, og det kommer jo også helt an på hva markedet er villig til å gi.

Du skriver: Tjener lett 10 000 i måneden.

Hvordan definerer du "lett"?

Hvor kommer trafikken fra f. eks?
 
Sist redigert:

Rismoen

Medlem
90% Facebook
10% Google

Bruker du 1-2 effektive timer i uka så fikser man minst 10 000,- i mnd. Det er jo selvfølgelig ingen fasit, men det er mine erfaringer.

Det er absolutt ikke lett å finne en pris med så lite info. Men er f.eks 100 000,- et dårlig bud om man enkelt tjener 10k i mnd?
 

Erlend

Medlem
Jeg går ut ifra at dette er en viral nettside.

Du har 90 % av trafikken fra Facebook. Det er ganske mye. Hva skjer med siden din dersom Facebook bestemmer seg for å "nerfe" slike virale FB-sider?

Om 100 000 er en fornuftig pris skal ikke jeg uttale meg om, det har jeg for lite informasjon til å si noe om.
 

Rismoen

Medlem
Du har 90 % av trafikken fra Facebook. Det er ganske mye. Hva skjer med siden din dersom Facebook bestemmer seg for å "nerfe" slike virale FB-sider?
Jeg har selv tenkt på dette, det er jo en stor usikkerhet når 90% av trafikken er fra Facebook. Man vet aldri hva FB finner på.
 

Nordino

Medlem
Facebook har faktisk annonsert at de vil gjøre det vanskeligere for "free riders" å markedsføre til egne fans uten å betale for det fra og med januar. I hvert fall etter hva jeg har forstått.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det første jeg tenker er at 48.000 følgere på Facebook ikke nødvendigvis er verdt noe spesielt. Det hele kommer jo an på hva du får disse til å gjøre. Om de bare liker siden, men omtrent aldri klikker seg videre og klikker på annonser, er de jo ikke verdt spesielt mye. Så det burde ha lite å si for pris, hvor mange som liker siden.

Når det gjelder bud på 100.000,- så burde du selge så fort som mulig (om du får et slikt bud), etter min mening.

Det å ha en nettside som mer eller mindre kun baserer inntekter på trafikk fra Facebook er jo veldig utsatt for deres sprell. Om de gjør èn stor endring, kan det bety stort dropp i inntekter over natta. Dette er noe man som kjøper definitivt må ta i betraktning, og det vil naturligvis presse prisen en god del nedover i forhold til f.eks en nettside som har dratt søkemotortrafikk stabilt over 2-3 år.
 
Topp