Fra
http://lovdata.no/all/hl-20001221-105.html:
Kapittel 5. Angrerett ved avtaler om andre tjenester enn finansielle tjenester
Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til tjenesteyteren etter § 20 innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått, eller etter 1 år dersom opplysning om angreretten ikke er gitt.
Paragrafen etter har noen unntak, som hverken Fastname, Agdernett eller Netbox refererer til.
Så det dreier seg nok om definisjonen.
Når jeg leier en parkeringsplass, så kjøper jeg ikke registreringen av denne leieavtalen som gjelder i et år, men jeg avtaler leien. Den kan sies opp.
Likeså ville jeg trodd at de fleste forbrukere ikke mener at de betaler for selve behandlingen av registreringen, men for reserveringen av domenenavnet, altså det som de kjøper inn hos norid og det gjelder for et år.
Hvis registreringen blir avslått så betaler jeg jo ingenting...
Så jeg hadde heller henvist til §19-2.
(Nå forstår jeg meg forresten ikke på den - fordi det virker være slik at såfort jeg skriver i kontrakten at tjenesten leveres innen året 2900 så ville det betydd at man ikke har angrefrist...)
Jeg får sende et forespørsel til forbrukerrådet.
En gang når jeg har tid.