Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med installering av wordpress

U

UglyKidJoe

Guest
Om du "drar over hele mappa" eller "hver enkel fil" spiller ikke veldig stor rolle, det som er viktig er at alle filer og mapper faktisk blir overført til server, sjekk/sammenlign mapper og filer som ligger lokalt på din maskin med de filene og mappene som ligger på serveren, da vet du om det mangler filer på serveren.

Når det gjelder feilmeldinger så kan det være at de er slått av i php.ini og vises ikke på siden, da blir de kun synlige i server loggen.
 
Sist redigert av en moderator:
... og at HELE fila kommer over. Har opplevd at filene tilsynelatende ligger der, men inneholder kun 0kb. Har diskutert dette med både ISP og dem jeg har nettsidene hos, og ingen har noen fornuftig forklaring. Alt fra innstillinger i brannmuren til webserveren har vært diskutert, men da det ikke virker som om det er noen sammenheng i feilene, tror jeg simpelthen det er en kombinasjon av uheldige omstendigheter.

Løsningen her hos meg er i hvertfall å overføre en og en mappe om gangen, og så sjekke at alle filene er over, og er like store begge steder (her og på server). Tar noe lenger tid, men fungerer hver gang...

Mvh Dan
 

nightking

Medlem
Jeg har nå prøvd å gjøre alt via wndows maskinen min (win 7) med filezilla. akkurat det samme. Har også overført de 3 hoved mappene for seg selv, så resterende filene som ligger der. Får jo også beskjed av filezila at alt er overført uten problemer.

Men når jeg ser nederst på filstr, så er det ikke helt likt? se bilde..
licence.txt er noe mindre.. hvorfor d? kan d ha noe å si?
 

Vedlegg

  • filezilla.jpg
    filezilla.jpg
    95,8 KB · Sett: 10

spikre

peterhamre.no
Jeg har nå prøvd å gjøre alt via wndows maskinen min (win 7) med filezilla. akkurat det samme. Har også overført de 3 hoved mappene for seg selv, så resterende filene som ligger der. Får jo også beskjed av filezila at alt er overført uten problemer.

Men når jeg ser nederst på filstr, så er det ikke helt likt? se bilde..
licence.txt er noe mindre.. hvorfor d? kan d ha noe å si?

Akkurat hvorfor det er ulikt kan jeg ikke svare deg på - men jeg har selv brukt FileZilla i mange år, og aldri hatt lignende problemer som nevnes her.
 
U

UglyKidJoe

Guest
Sjekk webserver logg for feilmeldinger, det blir enklere å feilsøke når vi vet hva serveren "klager på".
 

nightking

Medlem
Sjekk webserver logg for feilmeldinger, det blir enklere å feilsøke når vi vet hva serveren "klager på".

HVor finner jeg denne? Så kan jeg ta print screen
Finner en mappe på FTP som heter _vti_log er det denne? ligger bare en fil der, .htaccecc
 
Sist redigert:

nightking

Medlem
cPanel er kontrollpanelet som mange webhotell bruker og i fantastico delen av webhotellet finner du blant annet en en enkel måte å installere WP på ;)

Kan ikke si jeg ser at de bruker noe av det.. Men snakka med itpays, å de sa flere av deres brukere har wordpress. Og at de ikke kunne hjelpe meg hvis jeg ikke hadde noen feilmelding.
 

nightking

Medlem
Noen som flere forslag? Skulle få hjelp av "Bjørnar". Men hørte plutselig ikke mer. Er det enkleste å bytte webhotel liksom? :S
 

nightking

Medlem
Har pratet med han nå. Regner jo selvfølgelig med at folk ikke slipper det de har i finga for å hjelpe meg. Men ga bort passorda til en jeg ikke kjenner, så sa han gi meg ett kvarter. Så hørte ikkenoe. Men stoler på han :) utrolig snill som vil hjelpe meg :)
 
Topp