Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Produktfoto

Msites Ltd

Livsnyter
Litt artig at dette kom opp da jeg tenkte jeg også skulle lage en slik post. Selvfølgelig med tanken om å kunne tilby en slik tjeneste.

Siden jeg selv er fotograf tar jeg selvfølgelig mine egne bilder av alt...

Trenger du hjelp til produktfoto thoaud? Kontakt meg gjerne.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har ingen produkter jeg selger, men jeg ville nok fotografert selv, som f.eks dette jeg tok i studio her om dagen.

Og hadde det ikke vært for at jeg kunne fotografert selv, ville jeg nok enten kjøpt meg et lystelt eller leid inn en fotograf til jobben, dersom man ønsker å ha gode bilder som kan skille seg ut litt.
 

Vedlegg

  • SunnivaPresset-FrognerFoto.jpg
    SunnivaPresset-FrognerFoto.jpg
    1.013,3 KB · Sett: 28

Msites Ltd

Livsnyter
Bilder fra produsenten.

Ja, hvis de er gode og unike nok så er det en god løsning. Driver man derimot med import fra østen så er bildene ofte så dårlige at de ikke egner seg.

Og, det kan jo være man også setter sammen produkter av flere ting man får fra forskjellige steder, pakkeløsninger etc.

Pressebilder av ansatte og illustrasjonsbilder kan også være lurt å få seg.
 

xdex

Medlem
Ingenting er bedre enn skikkelige bilder, om det er fra produsent eller tatt selv. Alt er avhengig av hvor flink produsenten er, eller hvor flink du er. Har du mye produkter, ville jeg absolutt brukt noen penger på ett skikkelig kamera og lys.

Hilsen person som hater å se pixlete og stygge produktbilder.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ingenting er bedre enn skikkelige bilder, om det er fra produsent eller tatt selv. Alt er avhengig av hvor flink produsenten er, eller hvor flink du er. Har du mye produkter, ville jeg absolutt brukt noen penger på ett skikkelig kamera og lys.

Hilsen person som hater å se pixlete og stygge produktbilder.

Et skikkelig kamera og lys koster en del kroner, og ikke minst tiden ved å sette seg inn i alt og etterarbeidet. Det kan fort lønne seg å få en fotograf til å gjøre jobben for seg.
 

xdex

Medlem
Et skikkelig kamera og lys koster en del kroner, og ikke minst tiden ved å sette seg inn i alt og etterarbeidet. Det kan fort lønne seg å få en fotograf til å gjøre jobben for seg.

Selvfølgelig, alt er relativt. Har man kun dash-cam som produkt, er det bare overkill og investere i noe slikt. Har man 500-600 produkter, og gjerne ønsker den samme type kvalitet, da snakker man!
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Takk for gode svar.
Produsentene har jo alltid bilder, men her er jo ofte problemet at de er i forskjellig stil og veldig forskjellig kvalitet.

Vi skal åpne med ca 150produkter, og jeg ser for meg at en fotograf ville koste mer enn det smaker. Men mulig jeg tar feil?
 

xdex

Medlem
Hvis du har noen skoler med medier og kommunikasjon i nærheten (eller andre studentgrupper / freelance forografer) så kan du jo oppsøke disse? Mange ønsker å bygge opp en portefølje i starten av karrieren, og produktbilder er jo litt kult/unikt, sikkert ikke oppdrag man får hver dag som student.

Du kan jo alltids ringe og høre med fotografer i nærområdet, bare for å sjekke ut pris. Regner med at bilder koster litt, samt etterbehandling av bildene. Går jo fort 1time pr produkt.
 

xdex

Medlem
Dag, alt tar lengre tid enn man tror. Du skal sette opp produktet, rett lyssetting, ta flere bilder, plukke ut de beste, overføre til data, og begynne etterbehandling. Jeg har alltid lært at ting 95% av gangene tar lengre tid enn man tror, derfor er det bedre å forvente mer, og betale mindre ;)

Som sagt, kan godt hende det tar 10minutter også, hva vet vel jeg? jeg er ingen fotograf, men tenker at en fotograf skal jo leve han også. Poenget var at han skulle høre rundt, finne ut hva folk tok og kanskje ta kontakt med noen som var interessert i å bygge opp en portefølje :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Dersom det er bilder som jeg skisserer, altså med kliss lik lysetting for hvert bilde, samme vinkel, samme alt, tar det nok ikke lenger tid enn jeg forespeilet. Jeg _har_ tatt produktbilder før, så jeg vet litt om det. :)

Og jeg snakket om fotografering, ikke inkl etterbehandling. Men jeg vil tippe at hvis man sier 15 min pr bilde totalt, så er man ganske nærme fasiten.
 
Topp