Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Regnskap - best practice?

Luna

Medlem
1. Skal betalinger (bilag) føres inn i regnskapet med den datoen de ble utført eller den datoen de ble registrert i banken?

(Feks. Kjøpte pdf-bok via nettet den 11.10.11, salget registrert i nettbanken den 13.10.11)

2. Det har noen ganger hendt at jeg har handlet varer som er til meg og bedriften på en og samme tid (da betalt med min private konto), skal jeg da legge ved kviteringen, merke av de varene som er til bedriften og føre inn disse som alle andre kviteringer?

Ps.
Tusen takk for svar alle sammen:), vet ikke hva jeg skulle gjort uten et forum som dette!
 

Luna

Medlem
1: Betalingsbilag ligger på forfallsdato/dagen betalingen er gjennomført
2: Ja. Dog bør du forsøke å handle slik at du har én kvittering privat, og én på firmaet. Det er langt lettere arbeid, og mer oversiktlig.

Takker for svar :)
Prøver å bare bruke firmakonto på firma ting, men i starten var det lett å glemme at jeg plutselig hadde to bankkort, også er det noen abonnenter med autotrekk som jeg må forandre og slik.... Men målet er å holde privat og firma helt seperat slik at det blir orden i sakene (det var derfor jeg opprettet en egen konto for firmaet)!
 
Topp