Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reisesøke script

xdex

Medlem
For det første, du får dette til å høres utrolig enkelt ut, noe det ikke er. Dette er ikke noe hokuspokus script gjort via wordpress (plugins) - kan godt hende det finnes noe lignende som fungerer med enkelte reiseselskaper, men tviler på at disse er noe særlig.

Slike reisenettsider, får tilsendt den informasjonen de trenger for at slike søk skal være mulig. Dersom siden er stor nok (som f.eks finn.no) tror jeg nok også at Norwegian og andre reiseselskaper betaler noen kroner for at de faktisk skal dukke opp, og generere salg. Om det er mulig å hente ut reise informasjon på den måten du ønsker, uten noen form for kontakter inne i bransjen (andre reiseselskap) tror jeg dette nesten blir håpløst.

Du kan, KANSKJE, crawle informasjon og på den måten "låne" innhold for å generere en feriepakke til en vanlig familie, men dette er nok langt i fra den letteste måten, og det er heller ikke mange nettsider som tillater crawling på den måten.

Prøvde å finne noe på google, og det jeg fant var dette, What is an API? - Help Center - TripAdvisor men som sagt, dette er ingen enkel oppgave, og nettsider som hotels.com har brukt mange år på å få den flotte databasen med innhold de har i dag (gjelder også Finn.no) og forundrer meg ikke om de ukentlig/daglig driver å oppdaterer og fikser innhold.

Men ja, det finnes noen reiseselskaper som har API løsninger.

Du kan også ta en titt her, Skytools API teknisk dokumentasjon
 

hansson

Langveisfarende
Både booking.com, hotels.com og andre har ferdige api-er på hotellsøk, du kan kanskje begynne der og se hvordan det fungerer. Tipper de har mye av koden helt ferdig laget, det er bare å putte det inn i layouten din.
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Målet for hotels.com er ikke å la andre stjele hotellinformasjonen de har bygd opp gjennom årene, det er rett og slett en affiliategreie der du får provisjon fra alle kjøp som kommer fra dine sider. Du kan enten bygge inn handlekurven på dine egne sider, eller sende folk ut for å fullføre kjøpet hos sluttforhandleren.
 
Sist redigert:

Bjørn

Domenespekulant
Tradedoubler hadde 1-2 reiseaffiliates med innebygd søkemotor i bannerne tidligere.. vet ikke om du de har det fortsatt, men ta en titt.
 
Topp