Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reklame for bookmaker på .no-domene

Kazeem

Medlem
Jeg er usikker i denne saken ettersom jeg har hørt litt forskjellig fra mange personer. Hvis jeg driver et nettsted med .no-domene. Har jeg da muligheten til å reklamere for utenlandske bookmakere?
 

Bjørnar

Gründer
så lenge du er normann bosatt i norge, må du forholde deg til norske lover. spiller da ingen rolle hvor serveren er plassert.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Ikke helt korrekt. Du må forholde deg til lovene i det landet hvor selskapet ditt drives fra.
F.eks må et engelsk LTD selskap forholde seg til engelsk lovgivning.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Akkurat hvor en server står plassert har muligens noe å si - da du eksporterer informasjon. Det er ikke alltid tillatt (tenk personsrelatert info).
Jeg har lest på en eller annen nettside at "ved å registrere deg på denne tjenesten godtar du at informasjon om din account eksporteres og lagres utenom EU" eller noe i den duren.

Det høres forsåvidt logisk ut, men kanskje noen vet hva datatilsynet synes om det?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ikke helt korrekt. Du må forholde deg til lovene i det landet hvor selskapet ditt drives fra.
F.eks må et engelsk LTD selskap forholde seg til engelsk lovgivning.

Ikke helt korrekt. Du skal forholde deg til lovene i det landet du henvender deg til. Så skriver du på norsk og markedsfører deg mot nordmenn skal den norske forbrukerkjøpsloven følges. Det spiller ingen rolle hvor serveren står eller hvor selskapet er registrert.

Forbrukerrådet har jo hatt flere saker på dette, blant annet mot Apple hvis jeg ikke husker feil (apple nektet fem års reklamasjonsrett tror jeg det var).

Men det er jo selvsagt sånn at Norske myndigheter ikke kan straffeforfølge indiske selskaper i India... så du kommer nok unna hvis du ikke bryter det landet du driver fra sin lovgivning.
 
Topp