Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Rikomagic MK802IIIS / IV

Jepp, har selv MK802III og den funker kjempe bra. Det eneste du bør ha i tankene når du velger hvilken du skal gå for er hvilke tilkoblingsmuligheter du behøver. Maskinvaren er ganske lik i mange av de konkurrerende modellene men bruksområdene er ofte litt forskjellige. Skal du feks kun ha den plantet ved tv-en burde du kanskje vurdere en litt større modell med flere utganger og kanskje en med innebygget kamera.

DU kan lese litt om noen av de på Android Mini PC ← Gjør tv-en din smartere
 

Beergear.no

Medlem
Ikke fordi jeg selger dem, men jeg selger dem fordi jeg mener de er best.
Om du skal ha en pinne eller en bordmodell ville jeg gått for MiniX

Hvorfor?
De kom på første og andreplass i en ganske omfattende test.
Firmware oppdateres ofte, og leeeenge etter at de kom på markedet!
Du kan styre dem med Android mobil eller nettbrett. Software til dette oppdateres og forbedres jevnlig.
De har stabil wifi.
Du kan kjøre film rett fra iPad via airpin ved et enkelt klikk.
XBMC virker, og er stabil. (Bruker MiniX NEO X5)
Snart kommer det Android 4.2 oppdatering til dem. (Beta nå)
Mange inn/utganger (X5)

Har holdt på med disse siden de første modellene kom.
Har prøvd de fleste modellene på markedet.
De andre liker jeg ikke like bra.
Mange har ustabil wifi, blir fort varme, firmware oppdateres ikke etter en stund.
Sikkert for at du skal kjøpe siste modell.

For mer info, test og mer, ta en titt på www.samok.no

Og ja, jeg vet at det har kommet en del nyheter med quadcore men personlig liker jeg stabilitet.
Flere av quadcore modellene blir så varme at du bør ha ekstern kjølig om du skal kjøre 1080P
Vi har quadcore også, men jeg foretrekker stabilitet og firmware som er forbedret over tid!

Dette er bare mine personlige meninger og erfaringer.
Gidder ikke å være med på en lang dikskusjon rundt dette.
MiniX er konge! :)
 

tjcombo

Medlem
Tusen takk for svar!

Nå skal dere høre, jeg skal starte et call center, og dermed skal jeg kjøpe 6 datamaskiner som selgerne skal bruke. Jeg ser etter en billig og STABIL måte å løse dette på , da 6 per pc kan koste alt fra 2500 kr ++ gange * 6

Og da har jeg sett på andre løsninger som Rikomagic. Men har også hørt at den sliter på WIFI'en

Det eneste som jeg krever at det funker 100% er nettleser, da salgs programmet (CRM) er html bassert løsning. Dette skal brukes i 8 timer hver dag så det må være et produkt som ikke blir fort varm. Oppløsningen må være (minst) 1920*1080 da det er foretrukket oppløsninga på CRM programmet.

Hva passer best i mitt tilfelle?
 

tjcombo

Medlem
pr. nå vurderer jeg en MiniX G4 pga pris og performance. Hvis ikke andre overbeviser meg om at noe annet er bedre...
 

Beergear.no

Medlem

Beergear.no

Medlem
pr. nå vurderer jeg en MiniX G4 pga pris og performance. Hvis ikke andre overbeviser meg om at noe annet er bedre...

Da må du ta med i beregningen at du må ha en adapter til nettverk om du ikke vil kjøre
WIFI.
Hva om du skal ha lyd ut/inn?
MiniX NEO X5 har inngang til mikrofon og uttak til høyttaler.
Du kan få det med en stick også via f. eks HDMI (lyd og bilde)
Det vi stadig ser er at folk "sparer seg til fant"

De vil ha så billig som mulig, og ender ofte om med en for dårlig stick.
Da mangler utganger og må kjøpe en RJ45 adapter.
Så må de ha en USB hub for å få koblet til det de ønsker.
Da har de det de trenger, men sitter fortsatt med en dårlig stick, så kommer de til oss, kjøper en MiniX og angrer på at de ikke gjorde det med en gang :)
 

tjcombo

Medlem
Takk for svar, som Bristol sier, så er det viktig at man kjøper riktig med de nødvendige portene osv, samtidig ønskerj eg ikke å kjøpe mer enn det jeg har behov for.

• Jeg ønsker stabil WIFI, da jeg ikke ønsker kabler 'hengende' rundt.
• Stabil nettleser da hele greia er ment til å kun bruke en CRM/HTML nettside
• 1920x1080 da det er anbefalt CRM oppløsningen
• Den må takle 8 timers bruk hverdag
• USB tilgang for mus og tastatur

lyd, mic, netflix, alt annet bryr jeg meg ikke om i dette tilfellet.

Så langt er valget Minix NEO G4.

Anyone disagree ? :)
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg kjøpte Android Mini PC MK802 IIIS i Januar var det vel, men etter litt tids bruk var den ganske ustabil. Fryste og måtte restarte osv.... Googlet litt og kom over et bra engelsk forum for Rikomagic og fikk tips om å legge inn ny firmvare. Litt knoting med det også for å få lagt det inn pga att jeg bruker win 8.

Etterpå ble den mye mer stabil, men opplever ennå att den kan stoppe opp og restarte av seg selv. Eller att jeg selv må restarte den for å komme videre.

Bruker den egentlig kun til Netflix og Spotify.
 
Topp