Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Salg av elektronikk-nettbutikk.

cg1990

Medlem
Hei!

Selger nettbutikken P o s y t r o n . n o. Denne har vært i drift i nå snart 2 år og har hatt enorm vekst siden oppstart. Nettbutikken er bygget på 24nettbutikk sin løsning som er lett og administrere. Nettbutikken har 18.250 likes på Facebook og cirka 3.500 abbonenter på nyhetsbrev. Butikken har fått masse omtaler i media som VG, e24, adresseavisen, netthandel.no osv. Butikken hadde 106.000 unike besøkende i 2014.

Regnskapstall: (alt er eks mva)

Omsetning i 2013: 96.000
Omsetning i 2014: 688.000 (50% av årsomsetningen kom bare på det siste kvartalet!)

Årsresultat korrigert med varelagerøkning: 107.045

Ellers så ser jeg stort potensiale i denne nettbutikken videre, men er nødt til å selge pga studier i utlandet til sommeren. Jeg bruker kun 2000,- i mnd på adwords, hvor det er her jeg ser et ekstremt stort potensiale til å nå større omsetning.

Varelageret ligger nå på ca 100.000 i innkjøpspris.

Ta gjerne kontakt om det er noe dere lurer på.
 

cg1990

Medlem
Dette er nå forøvrig et ENK. Jeg vurderer også muligheten for å stifte AS med evt ny eier, for å så selge rundt 60-70-80% av dette, da jeg ikke har muligheten til å bidra aktivt når jeg reiser til utlandet. Men jeg kan være behjelpelig med det kreative arbeidet og mulig fortsette når jeg er tilbake etter 1 år.
 

cg1990

Medlem
Det meste av jobben gjorde jeg det første året. Jobbet da i snitt 4-5 timer hver dag. Nå går det meste automatisk og jeg jobber vel med nettbutikken 1-2 timer hver dag i snitt. Studerer på heltid. Overskuddet var på 107.000 uten lønn, så min "lønn" er da 107.000 fra nettbutikken.

Det skal sies at bruttofortjenesten er mye forbedret de to siste månedene av siste år og vil fortsette utover i dette året, grunnet større innkjøp. Jeg regner med jeg lander på mellom 1.000.000-1.200.000 i omsetning neste år.

Omsetningen hittil i år er på 175.000.
 

cg1990

Medlem
Det meste av jobben gjorde jeg det første året. Jobbet da i snitt 4-5 timer hver dag. Nå går det meste automatisk og jeg jobber vel med nettbutikken 1-2 timer hver dag i snitt. Studerer på heltid. Overskuddet var på 107.000 uten lønn, så min "lønn" er da 107.000 fra nettbutikken.

Det skal sies at bruttofortjenesten er mye forbedret de to siste månedene av siste år og vil fortsette utover i dette året, grunnet større innkjøp. Jeg regner med jeg lander på mellom 1.000.000-1.200.000 i omsetning neste år.

Omsetningen hittil i år er på 175.000.

Jeg mente selvfølgelig mellom 1.000.000 - 1.200.000 i 2015. Og min skattepliktig lønn fra denne nettbutikken er 107.000.
 

cg1990

Medlem
Det er posytron.no.

Jeg bruker 24nettbutikk sin plattform, men har siden oppstart brukt en del penger på SEO optimalisering, trustpilot (se venstremarg), design av bannere (ekstern tjeneste).

24nettbutikk har nå forøvrig kommet med ny og (bedre) design på sine nettbutikker. Jeg personlig liker min slik det er nå, men ny eier har mulighet til å gå over til det nye designet.
Se feks: www.handelsportal.no som kjører på det nye designet.
 

_Hege_

New Member
Er det mye fortjeneste på den nettsiden? Hvilken kostnader er det per mnd? Hvilket beløp tenker du å selge det for?
 

cg1990

Medlem
Overskuddet er som sagt 107.000, men er forventet en høyere bruttofortjeneste i 2015 så driftsmarginen blir noe forbedret. Nå ligger den på rundt 15% og jeg regner med å komme opp på 20-25% i dette året. Dette pga at jeg får kuttet kostnader ift markedsføringskonsulent, da jeg gjør dette selv nå + at varekostnaden er blitt redusert ved større kvantumsinnkjøp.

Hvis du tenker på faste kostnader så er det følgende:

Trustpilot: 600,-

Klarna Mnd.avg: 800,-

Tripletex: 270,-

Regnskap: 1500,-

24nettbutikk: 885,-

SUM = 4055,-

Prisen er jeg usikker på enda. Jeg har fått en full bedriftsvurdering av Bedriftsbørsen AS som gjorde verdivurdering for meg. De har også nå fått lagt ut bedriften til sitt kontaktnettverk, samt finn.no og blocket.se. På torsdag fikk jeg mail av megler om at det var 7 interessenter allerede, men foreløpig ingen bud. Jeg vil vurdere alle seriøse bud, både deler og hele bedriften.

Finn-annonsen finner du her: http://www.finn.no/finn/b2b/companyforsale/object?finnkode=55378595&searchclickthrough=true
 

cg1990

Medlem
Selger har trukket seg så nettbutikken er fortsatt til salgs. Jeg er åpen for seriøse bud så det er bare å sende pm.
 
Topp