Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sammenligne verdi av sider i SERP

Finnes det noen måte å gjøre det på?

Si at jeg ligger på femteplass for et gitt søkeord, og så vil jeg sammenligne sida mi med den som ligger øverst. Finnes det noen måte å gjøre dette på? Et slikt verktøy hadde vært genialt, men da er det vel gjedna sånn at man må ha full tilgang til hele Google-algoritmen og.. :rolleyes:
 
J

Jiberish

Guest
Men er det verdi av posisjon i SERP du tenker på? Hvis man skal sammenligne verdi av sider så er det en god del mer enn SERP å tenke på.

Finne verdi på posisjon i SERP er mulig (ikke 100% selvfølgelig), hvis man utgår fra egen side og forventet økning i trafikk i forhold til posisjon i SERP.
 
Har gjort som du sier, pong, det var noe av det første jeg gjorde. For øyeblikke ser det ut som om de andres linker er hakket bedre enn mine. Men det er jo relativt lett å fikse på.

@Jiberish: verdi i SERP ja. Hva annet må man medberegne da?
 
J

Jiberish

Guest
Innhold på siden, systemet som ligger til grunn for siden, design, osv.

En enkel HTML-side med en logo/header satt sammen i paint er som regel ikke like spennende som en vellaget side med web 2.0 aspekter.
 

DahlgrenINC

Medlem
Det finnes mange måter å se på konkurransen eller verdien av sider i SERP.

1. installer Seo Quake og vurder siden ved pagerank.

2. Sjekk innlenker til siden ved å skrive link:url i yahoo

3. Installere Seo Spyglass og se på "anchor text" ( husker ikke hva det er på norsk )

4. Bruke ett gratis program som heter Traffic Travis som vurdere konkurranse/ verdi ved følgende kriterier:

A:page Rank
B:Domene Alder
C:Tilbake Lenker til domene( backlinks ) :)
D:Tilbake Lenker til eventuell side
F: On Page Seo

m. fler.

Av egen erfaring har ikke design noe spessielt å si på serp, jo raskere siden lader jo bedre er det. Design kan selvølgeig ha innvirkning på brukervennlighet, men det vanskelig å sjekke for google.

Prøv Seo Spyglass de har en funskjon hvor du kan sammenligne sider.
 
J

Jiberish

Guest
Design har ikke noe å si på SERP, hvis ikke designet fører til en treig side, men det påvirker siden sin totale verdi.
 
Topp