KennyBanja
Medlem
Det der var en stråmann fra din side. Du tar feil på flere områder, altså at slike linker har minimal verdi. Hvilke linker er det som gir verdi? Når man er flink på SEO, så vet man at en linkmiks (link diversify) er svært viktig, og hvordan man gjør det. Så når du sier at slike linker gir minimal verdi, så sier du samtidig at alt av linker gir minimal verdi.
Det var et merkelig resonnement. Fordi jeg sier at spammy automatiske og ikke-relevante backlinks i forumprofiler, web 2.0 profiler og ikke relevante artikkeldatabaser er lite verdt så mener jeg altså at alt av linker gir minimal verdi?. La meg i så fall presisere, det jeg sier er at dersom man skal bygge en bærekraftig authority side som skal rangere på sikt så er det fullstendig bortkastet å bruke tid og penger på slike linker. Det betyr ikke at man ikke kan få effekt av slike linker på kort sikt, denne artikkelen et glimerende eksempel på akkuratt det How Garbage Ranks in the SERPs: a Case Study | SEOmoz. Men det er risikabelt og ikke en langsiktig bærekraftig strategi. Man gir ikke avkall på link diversity fordi man holder seg unna den typen linker som SEnuke produserer dersom man vet hva man driver med, man kan bygge mange ulike typer kvalitetslinker til siden sin. Det finnes en haug av SEO ressurser dedikert til hva som er kvalitetslinker og hvordan man bygger disse (les seomoz, searchengineland, seobook etc etc, rart at ingen av disse fokuserer på SEnuke, xrumer etc etc som en bærekraftig måte å bygge linker på).
Fellesnevneren for alle som har fått en smell, er altså mangel på "link diversifying". Men en unaturlig miks, mens man samtidig har fokusert på å sette så få digitale fotavtrykk som mulig, blir ikke avslørt.
Du modifiserer deg kraftig med dette utsagnet, fra å si at det er en myte at man kan bli straffet for å ha en unaturlig linkprofil til de facto å si at man kan unngå å bli oppdaget dersom man ikke setter digitale fotavtrykk. Sistnevnte er jeg selvsagt ikke uenig i, dersom man som i ditt tilfelle har et eget privat bloggnettverk og vet hva man driver med er det jo umulig for Google å oppdage dette. Men slik er det jo ikke med de man kan kjøpe seg inn i.
Se tweet direkte fra Matt Cutts re bloggnettverk https://twitter.com/#!/mattcutts/status/180392083427823616. Angående kvalitetskontrollen til BMR så er det kanskje bedre enn spunnet innhold men ikke mye, selv om innleggene passerer copyscape betyr det ikke at det ikke er søppel. Sier sitt når man får kjøpt BMR artikler for under 50 cent per innlegg.
Det virker nesten som du har tatt ett kurs om authority sites, siden du står så hellig på det at det er veien å gå. "300 internet marketers" kanskje? Det virker ihvertfall som noe Brian Johnson ut av det.
Nei jeg har ikke tatt noe guru kurs, jeg er opptatt av SEO og IM fordi jeg driver authority sider og ikke motsatt. Men at jeg står med begge beina plassert i Rand Fishkin campen hva angår SEO bør ikke komme som noen overraskelse.
Sier heller ikke at authority sider er den eneste veien å gå men jeg liker ikke spam. En ting er disse metodene for linkbygging, en annen er at de fleste som driver med dette produserer innhold som er av lav kvalitet eller det reneste søppel og tar plass i SERPen fra bedre innhold produsert av folk som har lite greie på eller ikke vet noe om SEO. Det vil selvsagt de som lever av å produsere relevante søkeresultater (les Google) alltid forsøke å bekjempe. Neste google oppdatering skal visstnok sikte seg inn på sider som er "overoptimaliserte" hva angår on page SEO.
Det er mange etablerte sider, med godt innhold som knapt har en eneste link eller særlig med authority fra google, så denne forklaringen din holder ikke vann Man klarer likevel ikke fucke de opp, men det klarer man med nye.
Har du eksempler på etablerte sider med bra innhold som ranker bra i SERPS for populære KWs og som ikke har linker eller autoritet?. Har du videre case studies hvor man har forsøkt "å fucke de opp"?. Tror det er din teori som er på tynn is her.
Så var det den steinkastingen da... Og om jeg spammer? Som sagt, jeg bruker Senuke til grey hat, og det innebærer ikke spamming. Ja, jeg gjør livet lettere for meg selv ved å bruke det, men jeg bedriver ikke spamming.
Vil du da konkretisere hva du bruker SEnuke til dersom du ikke bruker det til spam?.
Sist redigert: