Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO-analyse rapporterer at siden mangler sitemap! Hvorfor??

Hei!

Jeg har kjørt en SEO-analyse av min nettside: Din portal for psykisk helse - Hjelptilhjelp.noFree SEO Analysis | Online Tool | Optimise Website

Her får jeg melding om at siden mangler sitemap! Jeg lurer på hva jeg må gjøre for å endre på dette.

Har følgende sitemap:
http://www.hjelptilhjelp.no/index.php?option=com_xmap&view=xml&id=1
Sitemap | Din portal for psykisk helse - HjelpTilHjelp.no

Har registrert XML-sitemap-en blant annet på Google Webmasters Tools.

Kort sagt: Noen tips til hva mer jeg kan gjøre for at mitt sitemap blir mer synlig???
På forhånd takk for alle kloke svar!
 

adeneo

Medlem
Ingen av de lenkene dine er til en gyldig "sitemap.xml" fil, det er bare et tekstdokument fullt av lenker ?

For å finne ut hvordan det burde se ut kan du lese standarden: sitemaps.org - Protocol
eller du kan bruke en eller annen ferdigløsning for å generere en slik fil automatisk, men du får normalt bedre kontroll ved å lage xml filen selv.

For at søkemotorer skal finne filen bør den ligge på rot og ha navnet "sitemap.xml", eller du kan legge den et annet sted og angi bane og filnavn i robots.txt
 

metallian

Medlem
Hvordan e dette når man bruker en plugin som "XML Sitemap Generator for WordPress 3.2.8 " ? Jeg er ikke så opptatt av om div tjenester finner sitemapen min, men at den fungerer mot google, og det trodde jeg denne gjorde?
 

Bjørnar

Gründer
Det viktigste er som metallian sier at dette fungerer mot Google, og Google Webmaster Tools - og ikke slike tjenester.

Jeg får dårlig score på en slik tjeneste, men en titt i GWT forteller at jobben som er gjort er ikke så verst.
 
Takk for svar!
Jeg har for min del angitt url til sitemapen på GWT som Bjørnar sier. Urlen fant jeg under en komponent på Joomla som heter Sitemaps manager.
Ifølge GWT fungerer det på et vis! Det vil si: 991 nettsider er indeksert, av de 1133 som visst nok er sendt inn.
Godt nok???
 

zapotek

Medlem
Ikke bruk for mye tid på å finne ut av dette. Strengt tatt trenger du ikke sitemap om alle undersidene på nettstedet ditt kan nås med interne lenker.

Du ranker ikke bedre med et sitemap enn uten.
 

metallian

Medlem
Ikke bruk for mye tid på å finne ut av dette. Strengt tatt trenger du ikke sitemap om alle undersidene på nettstedet ditt kan nås med interne lenker.

Du ranker ikke bedre med et sitemap enn uten.

Litt usikker på om jeg forstår deg rett nå- men jeg tenker jo slik at en side hos meg rangerer akkurat likt om det er sitemap eller ikke sålenge google crawler den. Men om den ikke crawles-og jeg legger til et sitemap slik at den crawles, så vil den rangere bedre-dvs rangere i det hele tatt egentlig...?
 

zapotek

Medlem
Litt usikker på om jeg forstår deg rett nå- men jeg tenker jo slik at en side hos meg rangerer akkurat likt om det er sitemap eller ikke sålenge google crawler den. Men om den ikke crawles-og jeg legger til et sitemap slik at den crawles, så vil den rangere bedre-dvs rangere i det hele tatt egentlig...?

Poenget er (som jeg skrev), internlenkinga de bør være så bra at Googles spidere finner alle undersidene dine selv uten et sitemap.
 
Topp