Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Side med innlogg for ansatte

mellih

New Member
Heisann.

Jeg har opprinnelig tenkt å betale et firma for å lage en side for meg, men før jeg gjør det vil jeg vite om jeg enkelt kan prøveå gjøre dette selv.
Jeg lærer fort, vet hva html er, har brukt ftp programmer ,
men er helt grønn på SEO og hvordan det gjøres feks.

Jeg har et firma og ønsker en hjemmeside med info for kunder (dette er enkelt og så langt klarer jeg meg selv....)
MEN siden skal også ha innlogg for ansatte.
De skal kunne logge inn, skrive vaktlogg, den skal sendes til kunden og daglig leder på mail når man trykker send, pluss at den skal bli lagret og bli tigjengelig på selve siden for de andre ansatte slik at alle ansatte kan lese loggene.
De ansatte skal få timelister gjennom denne siden så de ser hvor de skal jobbe og når, og med hvem, de skal også kunne se alle instrukser osv for de forkjellige postene vi har.

finnes det noe program jeg kan bruke for å bygge denne siden opp ?
Hvor lang tid vil de ta ca før en slik side er bygget ?
Er det best/verdt å betale et firma for å lage siden for meg som feks Logo Design | Logo Designer | Logodesign med 100% Fornøyd Garanti ?

Jeg tenker at jeg kansje heller bør sette meg inn i dette selv slik at jeg kan utvikle siden videre i takt med at firmaet vokser, samt være selvhjulpen osv..

På forhånd takk for hjelpen til de som svarer ;)
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Logo: prøv fiverr.com :) Koster nesten ingenting($5-$25), og det kan være du blir fornøyd.

Det er mange måter å lage et slikt system på, og jeg kjenner ikke til noe som er slikt "ut av boksen". Det beste tror jeg ville vært å se mot regnskapssystemet dere bruker, for her regner jeg med at mye av funksjonaliteten allerede ligger(timeregistrering etc).
Det er også mulig å se på ulike project management løsninger, som også har en del av funksjonaliteten du ser etter. Feks Podio kan det være verdt å ta en titt på.

Alt kommer egentlig an på hvor mye kronasjer du ønsker å putte inn i noe slikt, og hvor viktig det er å kunne "bygge det selv".
 

hansson

Langveisfarende
Det du er ute etter er nok såpass spesialtilpasset at det skal godt gjøre å finne noen ferdige løsninger som kan gjøre det for deg. Du må derfor få en utvikler til å lage det for deg, og det kan fort koste en del penger, for dette er mer arbeid enn man ofte forestiller seg. Du kan prøve å outsource jobben, men erfaringsmessig blir det best resultat med nordmenn som det er enklere å kommunisere med og som holder et jevnt høyt nivå. Sannsynligvis vil et slikt system koste minst 50-100 000 kroner å programmere hvis du bruker en billig frilanser, langt mer hvis du skal bruke et større firma.
 

hansson

Langveisfarende
Et tips til: Før du bruker mye penger på et custom-system så er det mye man kan få til på en mer manuell måte.

F.eks. kan man i Google Docs dele dokumenter med både andre ansatte og kunder. Mail går da automatisk ut til alle som inviteres for å se på dokumentet. Man kan gi noen tilgang til å redigere, andre til å bare lese det. Man kan bruke Google-kalenderen til å lage vaktplaner som alle har tilgang til. Kalenderen sender ut påminnelser X timer/dager før man har vakt, f.eks. Man kan gi ansatte mulighet til å bytte vakter ved å selv redigere kalenderen.

Dette er bare noen få muligheter til å bruke klassiske nettbaserte systemer som attpåtil er gratis. Det finnes sikkert mye man kan gjøre med et vanlig prosjektstyringsverktøy som Basecamp og dokumenter som lastes opp på vanlig måte i word/excel.

Podio kjenner jeg ikke til, og det var umulig å lese noe om hva det går ut på (idiotiske nettsider) men det er godt mulig dette egner seg.

Du er interessert i å gjøre ting selv, og det er bra. Jeg anbefaler alle å lære seg programmering, det er nyttig i så mange sammenhenger. Men hvis man allerede driver bisniss på andre måter er det nok ikke riktig tidsbruk, da det tar noen år å bli en flink utvikler.
 

NilsF

Medlem
Jeg har et firma og ønsker en hjemmeside med info for kunder (dette er enkelt og så langt klarer jeg meg selv....)
MEN siden skal også ha innlogg for ansatte.
De skal kunne logge inn, skrive vaktlogg, den skal sendes til kunden og daglig leder på mail når man trykker send, pluss at den skal bli lagret og bli tigjengelig på selve siden for de andre ansatte slik at alle ansatte kan lese loggene.

Med Joomla (fri programvare) skal vel det å sette opp en nettside med Intranett, være ganske "ut av boksen", blant annet kjører Ålesund kommune Joomla med Intranett for ansatte.

Angående behovene for annen funksjonalitet, så finnes det ferdige tilleggsmoduler til Joomla for det meste, noen er gratis og andre kan kjøpes rimelig, så det kan være verdt å ta noen søk i katalogen for utvidelser, for å se om noen moduler passer ditt behov.

Se for eksempel CRM-programvare for Joomla.
 

mellih

New Member
tusen takk for masse god info !!

Nei jeg har tenkt på det med å programmering men som du sier Nils, det er tusen andre ting som må gjøres, og lite tid til å gå ordetnlig inn for det nå;/

Jeg skal sjekke ut litt utifra hav dere har skrevet.

:eek:
 
Sist redigert:

thoaud

Country manager @ Servebolt
Podio - https://www.youtube.com/watch?v=ctqCG1WCFtU&list=PL76E6E2E6C1C786E2

Podio er egentlig et prosjektstyrings verktøy som man selv setter opp som man ønsker. Men Podio kan også tilpasses, noe man gjør på egenhånd, til å fungere som en CRM light, ToDo, Bug management og tracking m.m
Du kan også gi begrenset tilgang for eksterne kontakter(les kunder).

Startet å bruke Podio i Network Norway for 2år siden. Og det er virkelig et godt verktøy, spesielt i forhold til prisen.

EDIT: fungerer også som intranett (intranett light ut av boksen)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har gjort en del slike jobber for noen kunder og det er fort mye mer arbeid enn du tror hvis du skal skrive koden selv.
Jeg har et prosjekt nå der kunden skulle også ha det offline. Det kom litt uventet og betydde en del endringer, mild sagt.

Podio høres interessant ut. Sjekker den jeg.
 
Topp