Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Silverlight website

tjcombo

Medlem
Hei folkens, jeg er nå færsk på dette forumet og tenkte dermed jeg skulle presentere meg selv med hjemme sida mi tjcombo.net ~ the future is interactive

Litt tilbake i tid bestemte jeg for å prøve noe nytt, og da bestemte jeg å lære meg silverlight. Brutke ca 2 år fra å ikke kunne silverlight + C# til å levere den sida.

en HTML5 versjon av denne sida er under utviklin: tjcombo.com HTML5 preview


Hope you like it!
-tjcombo
 

tjcombo

Medlem
Thank you, de kontrollene til venstre skulle egentlig kontrollere font størrelse og brightness på sida, men jeg måtte sette en punktum for utviklinga, ellers så blir den aldri lansert :)
 

adeneo

Medlem
Det ser fantastisk ut, og viser jo hva man kan få til med Silverlight.

Jeg er av de som mener Silverlight er dødt, og ikke akkurat er fremtiden, men du har i det minste lært en del C#, og det er jo stor etterspørsel etter akkurat det i forhold til .NET, og nå etterhvert som Win8, WinRT, XAML osv. kommer mer og mer, så er det ikke lenger så dumt å kunne litt C#.

Selv har jeg startet opp VS2010 gud vet hvor mange ganger, og ikke kommet stort lenger enn "hello world" (vel, litt lenger), så det ligger en del pågangsmot bak det å gå fra ingenting til å lære både Silverlight og C# (som er noe grusomme greier) på to år.
 

tjcombo

Medlem
takk adeneo!

Jeg er enig med at silverlight er dødt og kanskje død født, men all kunnskap er kunnskap! Tideligere synes jeg Javascript var vannskelig, etter 2 år med C# så virker javascript som pieace of cake! Så full fokus på HTML5 + Javascript + SVG
 

adeneo

Medlem
Det er jo litt det som er fordelen!
De mest vanlige "webspråkene" i dag er alle "C lignende", så dersom man kan det mest elementære i C så kan man også det mest elementære i javascript, PHP, java, C sharp, C++, objective C osv. ettersom alle C språkene er bygget oppå C, også C sharp som du kan inneholder jo hele basen til C, og alt som er gyldig i C er også gyldig i C#, C++ osv.

Ting som if/else, for, while, print, void, switch/case, typer (int, float osv.), array osv. er likt over hele fjøla, det er når man kommer til prototyping, object literals og slikt i javascript, eller modullastingen i C++, eller bibliotekene til C sharp, at man begynner å få problemer ettersom alle språk kan være vanskelige når man kommer over det mest elementære, og alle de ovennevnte språkene har sine særegenheter, slik som at objective C er C på en helt annen måte (OOP), og javascript er prototype orientert hvor alt er objekter uten at det egentlig er objektorientert, og PHP bare suger og er helt ubrukelig med sine ti millioner funksjoner som gjør akkurat det samme?
 
Topp