Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Simpelt Regnskaps Program for IT firma

tomcat

New Member
Matrix

Du kan jo sjekke ut Matrix programvaren. Passer bra for små bedrifter, og man kan velge om man vil ha supportavtale. Jeg har brukt det i flere år, og er veldig fornøyd.
 

Dre_C

Medlem
Jeg bruker Mamut Datax totaløkonomi til regnskap og fakturering. Jeg har positive erfaringer. Pris ca 1.500 kr.
 

caines

Medlem
Bruker også nå Tripletex. Bra kundeservice, veldig seriøst og veldig stor funksjonalitet. Kan ikke være vanskeligere enn å bruke andre regnskapsprogrammer men det setter krav om at man kan føre et regnskap og forstår hvordan man foretar regnskapsmessige operasjoner. Jeg er ganske ny på dette, førte journal i excel i fjor og tok vare på alle bilag i orginal perm. I år kjører jeg excel parallelt med Tripletex og ser helt klart at Tripletex har kjempepostensiale!

Jeg greide å dobbeltfakturere litt i starten ved bruk av Tripletex, dobbeltregistrere at en faktura vare betalt slik at jeg virkelig fikk sjonglere med de minst 4 kontoene svar innvolvert, men det er litt av læringen. Jeg er midt under studiet av finansregnskap og får litt oppbacking der, men det går fint an å starte på egen hånd å føre i et profesjonellt regnskapsprogram. Kanskje du spanderer på deg 2-3 timer sammen med en regnskapsfører dersom du føler du vil ha noen å snakke med, det er verdt det!

Jeg ringte Økonor idag, forklarte at jeg var helt i startfasen på et ENK og hadde prøvde meg forsiktig i excel i fjor (er MVA-registrert allerede) og nå hadde tatt overgangen til et slikt regnskapssystem som Tripletex er, på nett, og de synes det virka kjempespennende. De sa enda kommentaren etter en halvtimes prating, etter en times konsulenttid vil du ha kommet langt! Så det er bare å være interessert og lese masse om regnskap før du begynner (for det kan være vanskelig å korrigere feil i ettertid, spesiellt når du er ny, det merker jeg som uerfaren).

Lykke til ! :)
 

Mannen i gata

New Member
Matrix, kanskje?

Jeg har et lille enkeltmands foretak der nu har kørt over et par år. På grund af størrelsen, har jeg hidtil været fritaget fra at skulle føre formelt regnskab, men i år har omsætningen oversteget de 50,000 som betyder at jeg fremover må føre MVA opgaver, osv.

Jeg har kigget lidt omkring efter et regnskaps program, da jeg ikke syntes at en regnskapsfører virker til at være omkostningen værd. Jeg driver med udvikling af apps, og den økonomiske aktitivet i selskapet er jo ekstremt lille - basalt set så køber jeg en gang imellem noget hardware, programmer eller kontor rekvisita til mit selskap - og hver måned får jeg indbetalt nogle kroner på min bedriftskonto. D.v.s., jeg vil normalt have en 40-50 bilag hvert år - maks og driver ikke med fakturering eller andet af den slags. Indkøbene ordner jeg kontant.

Jeg har prøvet flere forskellige systemer efterhånden - både BAS21, datax TotalØkonomi, AlphaReg, Viasma e_Accounting, osv. Indtil videre syntes jeg at datax pakken virker som den "letteste" at anvende, da det er let at indføre bilag, den har støtte for automatisk skabelse af MVA rapport og er forholdsvis billig (100 kr/mån). Som de fleste programmer, har det dog mange, mange flere funktioner end jeg har behov for. Og jeg kan se at der er langt flere systemer end de jeg har kigget på.

- Er der noget godt (og billigt) renskaps program jeg har overset? Specielt nogle til små Enkeltpersonsforetak? Det irriterer lidt at købe et regnskapsprogram hvor jeg vel ikke engang bruger 10% af funktionaliteten.

- Anbefalinger/erfaringer fra andre i samme situation?

På forhånd tak.

Ta en kikk på Matrix. Det er veldig enkelt å bruke, og veldig billig. Koster under halvparten av hva Datax koster, og inneholder både fakturering og regnskap. Gratis support som er veldig bra.
 

Smbinfo

Medlem
Leste om iexcel her om dagen. Ferdigoppsatte excelark som skal være greie å bruke for regnskap.

For NUF og AS er ikke Excel godkjent. For enkeltpersonsforetak er jeg faktisk ikke sikker.

Skrev akkurat i en annen post at Uni Økonomi Start kan anbefales, men usikker på pris her sammenlignet med eksempelvis e-conomic/tripletex. Uni Økonomi har svært mange funksjoner, men de er gjemt godt slik at det ikke skal bli for vanskelig for burkeren... så bør først og fremst være pris som eventuelt bikker det ut, og det at det kjøres lokalt på din PC og ikke på nett. Her er det smak og behag mtp kontroll versus funksjon og vedlikehold/drift/backup.

Bokføring av affiliate inntekter trenger man ingen faktura på. Det er nok med en pdf/brev som bekrefter at de har satt over beløpet og for hvilken periode det gjelder. Man bruker da dette som bokføringsbilag, ikke faktura.

Dette er helt naturlig da man ikke vet hva man har tjent før man faktisk har fått pengene.
 
Topp