Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skattelistene kommer i morgen

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Da kommer skattelistene visstnok ut i morgen (fredag morgen). Da kan vi alle sammen snike og snoke for å se hva naboen, svigers, konkurrentene og gamle klassekamerater tjener. Morro for noen, kjedelig for andre.

Men til saken, det er en ting jeg ikke helt forstår. HVORFOR legges egentlig disse listene ut i en begrenset kort periode?
 

Knut

Medlem
Fordi datatilsynet mener det er persnlige opplysninger som ikke har noe på nett å gjøre mer enn ett par uker. Ja, forstå det om du vil. :)

Tror bt.no legger dem ut straks etter midnatt. Alt er ihvertfall klart til det om redaksjonen vil. Sikkert flere som kommer da også.
 

Niclas

New Member
Legges ut fordi det er lang tradisjon for det, og begrunnes som oftest med hensyn til demokrati, rettferdighet, åpenhet etc.

Helt feil spør du meg, jeg er også imot at verdisikrings- og forvaltningsselskaper som banker etc. skal pålegges å informere staten. Det er dine penger, hverken naboen eller staten burde ha noe med det å gjøre.

Skattetallene er korrekte, men inntekt og formue er jo i de fleste tilfeller misvisende og tallene kan bare brukes i underholdningssammenheng.

Etter det jeg har fått med meg, bl.a. fra Stavrum på morgensendingen til TV 2 så blir tallene denne gange liggende hele året.

Så om Kenneth fremdeles trenger ideer til Facebook apps, så etterlyser jeg en "Mine rikeste kompiser" som lister alle på Friendslisten etter inntekt, formue eller skatt. ;-)
 

Niclas

New Member
Hva med oss i utlendighet da Niclas.....får vi stå øverst på den listen eller blir vi skubbet i bunn ;)

Dette må jo bli en liste over kun de nære og kjære. ;)

(Så de som ikke finnes igjen enten pga. utlendighet eller skriveleif av navnet blir ignorert)
 

picxx

Well-Known Member
Er vel oppført med 0.- i år , som i årene før, så ikke mye å snoke i der :)
(Meg å'n røkke, hehe)
 
Topp