webmoney
Søkemotoroptimist
Nettkatalogen kom med nytt design rett før jul i 2006. Designet signaliserer at vi her har å gjøre med en katalogaktør som akter å bli. I motsetning til de aller, aller fleste andre. Hvor lenge blir eksempelvis Internettkatalogen å finne på nettet?
Nettkatalogen har gjort en del småting med både design og innhold som vitner om at de har ambisjoner om å vri inntektsmodellen over fra betalte oppføringer til andre ting, nemlig
- god integrering av Adsense-annonseenheter i bedriftsoppføringene (god i den forstand at man nesten ikke ser forskjellen på betalte bedriftsoppføringer, Adsense-annonser og resultater fra Google-frisøket som også er integrert i katalogen,
- blanding av treff fra fritekstsøket i Google og de redaksjonelle, betalte bedriftsoppføringene
- lagring av søk som gjøres i Nettkatalogen som egne, dynamiske sider
- SEO-optimalisert
Jeg legger her naturlig nok mest vekt på de endringene som er gjort i et SEO-perspektiv, og ikke all pynten og alle nye valgmulighetene som gjør at brukerne faktisk liker Nettkatalogens tjenester.
Integrasjonen av Adsense-annonser og søkeresultater har blitt gjort på en imponerende måte, sånn at en Adsense-affiliate bare må bli grønn av misunnelse. Se her:
Spørsmålet mitt er hvordan man har fått til denne skreddersømmen av Adsense-annonseenheten. Kan man bestille noe sånt hos Google Norge AS?
Nettkatalogen har også mikset inn søkeresultater i alle dynamiske sider, for å få mer tekst (fyll) og også bli indeksert på flere stikkord. Se her:
Også her er det en glimrende integrering av bedriftsoppføringene (øverst), Adsense-annonsene (midten) og resultater fra frisøket (nederst).
Men hvordan gjør de det? Disse flinke folka på Nettkatalogen? Sånne Adsense-annonseenheter vil nemlig jeg også ha!
Nettkatalogen har gjort en del småting med både design og innhold som vitner om at de har ambisjoner om å vri inntektsmodellen over fra betalte oppføringer til andre ting, nemlig
- god integrering av Adsense-annonseenheter i bedriftsoppføringene (god i den forstand at man nesten ikke ser forskjellen på betalte bedriftsoppføringer, Adsense-annonser og resultater fra Google-frisøket som også er integrert i katalogen,
- blanding av treff fra fritekstsøket i Google og de redaksjonelle, betalte bedriftsoppføringene
- lagring av søk som gjøres i Nettkatalogen som egne, dynamiske sider
- SEO-optimalisert
Jeg legger her naturlig nok mest vekt på de endringene som er gjort i et SEO-perspektiv, og ikke all pynten og alle nye valgmulighetene som gjør at brukerne faktisk liker Nettkatalogens tjenester.
Integrasjonen av Adsense-annonser og søkeresultater har blitt gjort på en imponerende måte, sånn at en Adsense-affiliate bare må bli grønn av misunnelse. Se her:
Spørsmålet mitt er hvordan man har fått til denne skreddersømmen av Adsense-annonseenheten. Kan man bestille noe sånt hos Google Norge AS?
Nettkatalogen har også mikset inn søkeresultater i alle dynamiske sider, for å få mer tekst (fyll) og også bli indeksert på flere stikkord. Se her:
Også her er det en glimrende integrering av bedriftsoppføringene (øverst), Adsense-annonsene (midten) og resultater fra frisøket (nederst).
Men hvordan gjør de det? Disse flinke folka på Nettkatalogen? Sånne Adsense-annonseenheter vil nemlig jeg også ha!
Sist redigert: