Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Snapshot av webside

haugslett

Medlem
Har sett at flere webmastere gir brukerne en liten forhåndsvisning når pekeren går over eksterne lenker.

Hva synes dere om dette? Ser dere på det som positivt, eller er det rett og slett unødvendig?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Du må gjerne komme med et eksempel for de som ikke vet hva du snakker.

Personlig synes jeg det er dødsirriterende og synes det trekker ned totalinntrykket av nettsiden. Men så er jo det min mening da..
 

Ståle

Medlem
Slenger meg på mengden her. Syns ikke det er pent, syns ikke det er hjelpsomt - men jeg syns det er plagsomt! :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Syns også dette er utrolig irriterende til tider... Dette fordi noen har en tendens til å overdrive så sinnsykt med disse forhåndsvisningene du prater om.
 

picxx

Well-Known Member
På sider som faktisk presenterer andre sider (som kataloger/lister etc) synes jeg det kan være greitt. På alle andre sider er det kun et irritasjonsmoment når denne jævla boksen spretter opp for hver eneste link man kommer borti. Er det "ut" å bruke alt og title tags?
 

tyr897

Medlem
Snapshots er grusomt, er kun i veien. Tilfører meg ihvertfall, ikke noe som helst annet enn irritasjon.
Title tags er bedre, de tar ikke særlig med plass, i tillegg må ikke siden begynne å laste og jobbe for at en liten tekst skal vises - samt at de ikke vises før du har holdt musen over linken en stund.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Så vidt jeg har forstått kan vel den som lager til disse "Title tags" bestemme hvor lang tid det skal ta før dem vises... Eller tar jeg helt feil nå?
 

haugslett

Medlem
Takker for respons. Dere bekreftet det jeg selv har opplevd. Tror det er bedre å legge inn en vanlig beskrivelse...

Less is more ;)
 

picxx

Well-Known Member
Så vidt jeg har forstått kan vel den som lager til disse "Title tags" bestemme hvor lang tid det skal ta før dem vises... Eller tar jeg helt feil nå?

Ja, du tar feil. (er jeg ganske sikker på).
I f.eks. IE vises alt tags (med gul tekst) når du holder musen over en link.
I FF gjør den ikke det, men om du også inkluderer en title tag på linken vil den vises også i FF.
m.a.o. er det browseren som bestemmer hvordan den skal vise alt og title tags, ikke koding eller markup av din webside.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
picxx skrev:
Ja, du tar feil. (er jeg ganske sikker på).
I f.eks. IE vises alt tags (med gul tekst) når du holder musen over en link.
I FF gjør den ikke det, men om du også inkluderer en title tag på linken vil den vises også i FF.
m.a.o. er det browseren som bestemmer hvordan den skal vise alt og title tags, ikke koding eller markup av din webside.

Jeg har ikke klart å vende meg fra Opera enda, men der kommer dem frem men en gang.
Hvertfall her hos meg da, så litt rart om ikke det skjer hos andre da.. Dataen har det kanskje litt travelt her den da :p
 
Topp