Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål om Alexa Rank

PelleK

Medlem
Hei. Jeg driver som nevnt tidligere enn side med spill, tv-serier og filmer. Selvom domenet har stått lenge har jeg bare jobbet fulltid med siden i ca 3 måneder. Jeg valgte å ta seo biten først for å ranke top3 på søkeord som gratis spill, flash spill, concerts and movies, osv osv.
For 4 uker siden begynte jeg "serriøst" å legge til innhold på siden, og etter 250 nye tv-serier ble lagt ut (og plukket opp av søkemotorene) økte unike visits til ca 2000 om dagen. Tidligere har jeg bare hatt rundt 300 visits om dagen. De første dagene med over 1300 visits startet først nå i Mai.

Jeg er 99% sikker på at når jeg legger ut 250 filmer/serier til vil jeg øke til 3500-4000 visits om dagen, osv.

TL;DR:

Rater Alexa etter hvor mye trafikk man har, eller andre kriterier?
Isåfall, rater de etter hvor mye trafikk index siden har eller hele domenet?

Tusen takk for svar :) Jeg er relativt fersk på alt det her. Begynte å lære meg html og css for ca 4 måneder siden :p
 

zapotek

Medlem
Etter trafikk ja, men Alexa får kun med seg når folk som har Alexa Toolbaren innstalert på pc'en sin er innom. De får med andre ord ikke med seg all trafikken.
 

PelleK

Medlem
Hva i all verden. Jeg trodde Alexa var et sted man kunne se trafikken til folk, ikke et sted hvor man kunne se hvilke sider bare webmastere var :p

Er det ikke få vanlige mennesker som bruker alexa toolbar?
 

Ståle

Medlem
Er det ikke få vanlige mennesker som bruker alexa toolbar?

Alexa får målinger fra flere toolbarer enn selve alexa-baren. Men den "gjennomsnittlige" brukeren har nok ikke toolbaren innstalert.

Kort sakt, alexa er en liste over nettsteder. Ranker du som nr èn betyr det at du er den mest besøkte siden hos de som har en toolbar installert som samler data.

Dermed ranker webmastersider osv mye bedre enn sider som har mindre "tech" besøkende. Selv om webmastersidene kan ha mindre trafikk, og til tider mye mindre trafikk.

Se på webforumet. Rank #35,352. Vet ikke hvor mange som besøker WF iløpet av dagen, men det er vel noen hundre unike...?

Uansett, en side som jeg har ligger rundt #200.000 men har 3000-5000 unike daglig.

Men sammenligner du sider i samme niche kan Alexa funke delvis, men det beste er selvfølglig å få analyticstall el.
 

Speca

Medlem
Etter min mening så fungerer Alexa i hovedsak for uerfarne nettbrukere iht. verdi på domene. Ikke bry deg om Alexa, med mindre du skal flippe domener og selge til uerfarne nettbrukere.
 

onlyme

New Member
Alexa ranker etter en kombinasjon av besøk og sidevisninger. Jeg har f.eks en blogg med ca 7.000 besøkende i døgnet som har bedre rank enn en static side med 50.000 besøkende i døgnet. Sistnevnte en topplist med lite sidevisninger.
 

PelleK

Medlem
Skjønner. Takk for opplysningene begge to :)
 
Topp